ເຄື່ອງ sensor Mass Air Flow (MAF) ເປັນ ພາກສ່ວນ ພື້ນຖານ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ທີ່ ໃຊ້ ນ້ໍາມັນ ໃນ ປະຈຸ ບັນ. ມັນວັດແທກວ່າອາກາດເຂົ້າໄປໃນລະບົບຮັບ, ອະນຸຍາດໃຫ້ຫນ່ວຍຄວບຄຸມເຄື່ອງຈັກ (ECU) ສົ່ງສ່ວນປະສົມຂອງເຊື້ອໄຟທີ່ຖືກຕ້ອງສໍາລັບການເຜົາໄຫມ້ທີ່ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິພາບທີ່ດີທີ່ສຸດ. ການເຂົ້າໃຈວິທີທີ່ມັນເຮັດວຽກຈະຊ່ວຍໃນການວິນິໄສເຄື່ອງຈັກທີ່ຖືກຕ້ອງແລະການບໍາລຸງຮັກສາປ້ອງກັນ.
ຄ1. MAF Sensor ແມ່ນຫຍັງ?
ຄ2. MAF Sensor ເຮັດວຽກແນວໃດ?
ຄ3. ປະເພດຂອງ MAF Sensors
ຄ4. ອາການຂອງ MAF Sensor ບົກພ່ອງ
ຄ5. ລະຫັດບັນຫາການວິນິໄສທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບ MAF ທົ່ວໄປ (DTCs)
ຄ6. ສາເຫດຂອງຄວາມເສຍຫາຍຂອງ MAF Sensor
ຄ7. ການ ທົດ ສອບ MAF Sensor
ຄ8. MAF Sensor vs Oxygen (O2) Sensor ປຽບທຽບ
ຄ9. ການບໍາລຸງຮັກສາ ແລະ ການແກ້ໄຂບັນຫາຂອງ MAF Sensor
ຄ10. ສະຫລຸບ
ຄ11. ຄໍາຖາມທີ່ຖາມເລື້ອຍໆ [FAQ]

ພາບລວມຂອງ MAF Sensor
Sensor Mass Air Flow (MAF) ເປັນອຸປະກອນທີ່ແນ່ນອນທີ່ວັດແທກມວນອາກາດທີ່ເຂົ້າໄປໃນລະບົບຮັບເຄື່ອງຈັກ. ຂໍ້ ມູນ ນີ້ ຊ່ວຍ ECU ໃຫ້ ຮັກສາ ອັດຕາ ສ່ວນ ອາກາດ ຕໍ່ ນ້ໍາມັນ (AFR) ທີ່ ເຫມາະ ສົມ, ຕາມ ປົກກະຕິ ແລ້ວ 14.7: 1 ສໍາລັບ ເຄື່ອງ ຈັກ ນ້ໍາມັນ, ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ການ ເຜົາ ໄຫມ້ ຢ່າງ ມີ ປະສິດທິພາບ ແລະ ຫລຸດຜ່ອນ ການ ຫລຸດຜ່ອນ.
ບໍ່ຄືກັບລະບົບທີ່ໃຊ້ຄວາມກົດດັນແບບເກົ່າໆທີ່ຄິດໄລ່ການຫລັ່ງໄຫຼຂອງອາກາດ, sensor MAF ວັດແທກມມວນອາກາດແທ້ໆໂດຍກົງ. ສິ່ງ ນີ້ ຈະ ພັດທະນາ ຄວາມ ສະ ຫມ່ໍາສະ ເຫມີ ຂອງ ປະສິດທິພາບ ໃນ ລະຫວ່າງ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຢ່າງ ວ່ອງໄວ, ການ ເລີ່ ມຕົ້ນ ເຢັນ ແລະ ການ ເລັ່ງ ໄວ, ຮັກສາ ເຄື່ອງ ຈັກ ໃຫ້ ຕອບ ຮັບ ແລະ ສອດຄ່ອງ ກັບ ການ ປົດ ປ່ອຍ.
MAF Sensor ເຮັດວຽກແນວໃດ?
sensor MAF ເຮັດວຽກຕາມຫຼັກການຂອງການຖ່າຍທອດຄວາມຮ້ອນແລະຄວາມຕ້ານທານໄຟຟ້າ. ຢູ່ ໃນ ເຮືອນ, ເຊືອກ ທີ່ ຮ້ອນ ຫລື ຟິມ ຈະ ເປີດ ໃຫ້ ເຫັນ ອາກາດ ທີ່ ເຂົ້າ ມາ. ເມື່ອ ອາກາດ ໄຫລ ຜ່ານ ໄປ, ມັນ ຈະ ເຮັດ ໃຫ້ ທາດ ເຢັນ ລົງ, ແລະ ECU ຈະ ເພີ່ມ ກະ ແສ ໄຟຟ້າ ເພື່ອ ຮັກສາ ອຸນຫະພູມ ທີ່ ຕັ້ງ ໄວ້.
ການປ່ຽນແປງຂອງກະແສນີ້ຖືກປ່ຽນເປັນສັນຍານแรงดันຫຼືຄວາມໄວທີ່ສົມທຽບກັບມວນອາກາດແທ້ໆ. ສັນຍານນີ້ອະນຸຍາດໃຫ້ ECU ຄິດໄລ່ພາລະຫນັກຂອງເຄື່ອງຈັກ ແລະ ປັບປ່ຽນເວລາການເຜົາໄຫມ້, ການຊຸກຍູ້ turbo ແລະ ການຕອບສະຫນອງການສົ່ງຖ້າເຫມາະສົມ.
ປະເພດຂອງ MAF Sensors
ວັດແທກການຫລັ່ງໄຫຼຂອງອາກາດ (VAF)

ປີກ ທີ່ ເຕັມ ໄປ ດ້ວຍ ລະດູ ໃບ ໄມ້ ປົ່ງ ຈະ ເຄື່ອນ ຍ້າຍ ໄປ ເມື່ອ ອາກາດ ໄຫລ ຜ່ານ ຮ່ອງ ນ້ໍາ. ການເຄື່ອນເຫນັງຂອງປີກປ່ຽນແປງຄວາມຕ້ານທານພາຍໃນ potentiometer, ສ້າງສັນຍານ. ເຖິງ ແມ່ນ ວ່າ ໄວ້ ວາງ ໃຈ ໄດ້, ແຕ່ ມັນ ຈະ ເພີ່ມ ຄວາມ ຈໍາ ກັດ ແລະ ຕອບ ຮັບ ຢ່າງ ຊ້າໆ ຕໍ່ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຂອງ ເຄື່ອງ ບັງຄັບ. ສ່ວນຫຼາຍໃຊ້ໃນລະບົບການສັ່ນນໍ້າມັນໃນປີ 1980-1990.
Kármán Vortex Type

ພົບໃນລົດຍີ່ປຸ່ນບາງຄັນເຊັ່ນ Mitsubishi ແລະ Toyota. ອາກາດ ຜ່ານ ໄປ ອ້ອມ ຮອບ ເສົາ, ເຮັດ ໃຫ້ ເກີດ ຄວາມ ວຸ້ນວາຍ. Optical ຫຼື ultrasonic sensor ຈະກວດສອບຄວາມໄວຂອງວົງຈອນ, ຊຶ່ງສອດຄ່ອງກັບການໄຫຼຂອງອາກາດ. ເຮັດວຽກໂດຍບໍ່ຂຶ້ນກັບອຸນຫະພູມຂອງອາກາດ.
Hot Wire MAF Sensor

ໃຊ້ເຊືອກ platinum ທີ່ຮ້ອນເຊິ່ງຄວບຄຸມໂດຍຫມວດເອເລັກໂຕຣນິກ. ມັນໃຫ້ການຕອບສະຫນອງທີ່ວ່ອງໄວ ແລະ ການວັດແທກການຫລັ່ງໄຫຼຂອງອາກາດທີ່ຖືກຕ້ອງ. ຮູ້ສຶກໄວຕໍ່ມົນລະພິດຈາກເຄື່ອງຕອງນໍ້າມັນແລະອາຍກາດ.
Cold Wire (Hot Film) MAF Sensor
ລຸ້ນ ໃຫມ່ ທີ່ ໃຊ້ ຕ້ານ ທານ ແບບ ຟິມ ແທນ ທີ່ ຈະ ໃຊ້ ສາຍ ທີ່ ເປີດ ເຜີຍ. ເພີ່ມຕົວຕ້ານທານອ້າງອີງສໍາລັບການຊົດເຊີຍ, ປັບປຸງຄວາມຖືກຕ້ອງພາຍໃຕ້ການປ່ຽນແປງຂອງອຸນຫະພູມຢ່າງວ່ອງໄວ ແລະ ຄວາມໄວ້ວາງໃຈໃນໄລຍະຍາວ.
ອາການຂອງ MAF Sensor ທີ່ບົກພ່ອງ
ເຄື່ອງ sensor Mass Air Flow (MAF) ທີ່ ບົກພ່ອງ, ເປິະ ເປື້ອນ ຫລື ລົ້ມ ເຫລວ ຈະ ສົ່ງ ການ ອ່ານ ການ ຫລັ່ງ ໄຫລ ຂອງ ອາກາດ ທີ່ ບໍ່ ຖືກຕ້ອງ ໄປ ຫາ ECU, ເຮັດ ໃຫ້ ການ ຄິດ ໄລ່ ການ ສູບ ນ້ໍາ ມັນ ບໍ່ ຖືກຕ້ອງ. ສິ່ງ ນີ້ ຈະ ທໍາລາຍ ປະສິດທິພາບ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ແລະ ປະສິດທິພາບ ຂອງ ນ້ໍາມັນ. ອາການທົ່ວໄປລວມເຖິງ:
• Check Engine Light (CEL): ECU ຈະກວດສອບການອ່ານການໄຫຼຂອງອາກາດທີ່ຜິດປົກກະຕິ ຫຼື ສັນຍານแรงดันທີ່ຢູ່ນອກຂອບເຂດ ແລະ ລະຫັດຄວາມຜິດພາດຂອງບັນທຶກເຊັ່ນ P0100–P0104.
• Sluggish Acceleration: ການຕອບສະຫນອງຂອງເຄື່ອງຈັກຈະຊ້າລົງເພາະສ່ວນປະສົມຂອງນໍ້າມັນມີຫຼາຍເກີນໄປ ຫຼື ບໍ່ອຽງເກີນໄປໃນລະຫວ່າງການປ່ຽນແປງຂອງເຄື່ອນໄຫວ.
• ການ ໃຊ້ ນ້ໍາ ມັນ ບໍ່ ດີ: ຂໍ້ ມູນ ທີ່ ບໍ່ ຖືກຕ້ອງ ຈະ ບັງຄັບ ECU ໃຫ້ ສົ່ງ ນ້ໍາ ມັນ ເກີນ ໄປ, ຫລຸດ ໄລຍະ ທາງ ຢ່າງ ຫລວງຫລາຍ.
• Rough or Unstable Idle: ເຄື່ອງຈັກອາດສັ່ນຫຼືສັ່ນເມື່ອບໍ່ໄດ້ໃຊ້ເຄື່ອງຈັກເນື່ອງຈາກການປະສົມຂອງອາກາດແລະເຊື້ອໄຟທີ່ບໍ່ສອດຄ່ອງ.
• ການລັງເລໃຈຂອງເຄື່ອງຈັກ ຫຼື ການຢຸດ: ການສູນເສຍພະລັງຢ່າງກະທັນຫັນ ຫຼື ຢຸດຊົ່ວຄາວເມື່ອເລັ່ງໄວ, ໂດຍສະເພາະຈາກການຢຸດ.
• ພະລັງ ອ່ອນ ທີ່ RPM ສູງ: ການ ວັດ ແທກ ການ ຫລັ່ງ ໄຫລ ຂອງ ອາກາດ ບໍ່ ພຽງພໍ ຈໍາກັດ ການ ສົ່ງ ນ້ໍາມັນ ໃນ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ທີ່ ສູງ ກວ່າ.
• ຄວັນອາກາດດໍາຫຼືກິ່ນນໍ້າມັນ: ເຊື້ອໄຟຖືກເຜົາໄຫມ້ຫຼາຍເກີນໄປເນື່ອງຈາກສານປະສົມທີ່ອຸດົມສົມບູນ (ສ່ວນຫຼາຍເກີດຈາກเซ็นเซอร์ MAF ທີ່ເປິເປື້ອນ).
• Hard Starting: ເຄື່ອງຈັກອາດຫມຸນດົນກວ່າຫຼືບໍ່ສາມາດເລີ່ມຕົ້ນໄດ້ ເພາະວ່າ ECU ບໍ່ສາມາດກໍານົດການສັ່ນນໍ້າມັນທີ່ເຫມາະສົມໃນລະຫວ່າງການເລີ່ມຕົ້ນ.
ບັນຫາ ເຫລົ່າ ນີ້ ມັກ ຈະ ຄ່ອຍໆ ປະກົດ ຂຶ້ນ ເມື່ອ sensor MAF ເປິະ ເປື້ອນ ດ້ວຍ ນ້ໍາມັນ, ຂີ້ຝຸ່ນ ຫລື ເສດ ດິນຈີ່ ຈາກ ລະບົບ ນ້ໍາ. ເມື່ອມີອາການຫຼາຍຢ່າງປາກົດພ້ອມກັນ ໂດຍສະເພາະກັບ CEL, sensor MAF ກໍເປັນຂໍ້ສົງໄສທີ່ຫນັກແຫນ້ນ.
ລະຫັດບັນຫາການວິນິໄສທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບ MAF ທົ່ວໄປ (DTCs)
ເມື່ອ sensor Mass Air Flow ລົ້ມ ເຫລວ, ສົ່ງ ສັນຍານ ທີ່ ບໍ່ ຫມັ້ນຄົງ, ຫລື ເປິະ ເປື້ອນ, ລະຫັດ ຄວາມ ຜິດ ຂອງ ECU store ເພື່ອ ຊີ້ ບອກ ເຖິງ ການ ອ່ານ ການ ຫລັ່ງ ໄຫລ ຂອງ ອາກາດ ທີ່ ຜິດ ປົກກະຕິ. DTC ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບ MAF ທົ່ວໄປລວມເຖິງ:
| ລະຫັດ | ຄໍາອະທິບາຍ | ຄວາມຫມາຍ |
|---|---|---|
| P0100 | ຫມວດ MAF ຜິດ ປົກກະຕິ | ຄວາມຜິດພາດທົ່ວໄປໃນສາຍໄຟຟ້າ MAF ຫຼື ຫມວດ sensor |
| P0101 | ຂອບເຂດການຫລັ່ງໄຫຼຂອງອາກາດ | ການອ່ານລະດັບອາກາດນອກຂອບເຂດທີ່ຄາດຫມາຍໂດຍອີງໃສ່ພາລະຫນັກຂອງເຄື່ອງຈັກ |
| P0102 | Low Air Flow Input | แรงดันສັນຍານ MAF ຕໍ່າເກີນໄປ (ອາດມີຂໍ້ຈໍາກັດທາງອາກາດ ຫຼື sensor ເປິະເປື້ອນ) |
| P0103 | High Air Flow Input | แรงดันສັນຍານ MAF ສູງເກີນໄປ (ອາດມີອາກາດໄຫຼ ຫຼື ສາຍສັ້ນ) |
| P0104 | ຫມວດ MAF ບໍ່ຕໍ່ເນື່ອງ | ສັນຍານ MAF ບໍ່ຫມັ້ນຄົງ ຫຼື ປ່ຽນແປງເນື່ອງຈາກການເຊື່ອມຕໍ່ທີ່ບໍ່ຫມັ້ນຄົງ |
| P0171 | ລະບົບ Lean ເກີນໄປ (Bank 1) | ພົບວ່າມີອາກາດຫຼາຍເກີນໄປ ຫຼື ເຊື້ອໄຟບໍ່ພຽງພໍ |
| P0172 | ລະບົບຮັ່ງມີເກີນໄປ (ທະນາຄານ 1) | ນ້ໍາ ມັນ ຫລາຍ ເກີນ ໄປ ໃນ ສ່ວນ ປະສົມ; ການເປິເປື້ອນ MAF ທີ່ເປັນໄປໄດ້ |
ສາເຫດຂອງຄວາມເສຍຫາຍຂອງ MAF Sensor
ເຄື່ອງ sensor Mass Air Flow (MAF) ຈະ ປະ ເຊີນ ກັບ ການ ຫລັ່ງ ໄຫລ ຂອງ ອາກາດ ແລະ ຄວາມ ເປິະ ເປື້ອນ ຈາກ ລະບົບ ນ້ໍາ, ເຮັດ ໃຫ້ ມັນ ອ່ອນ ແອ ຕໍ່ ຄວາມ ເສຍ ຫາຍ ທາງ ດ້ານ ເຄື່ອງ ຈັກ ແລະ ສະພາບ ແວດ ລ້ອມ. ຄວາມ ລົ້ມ ເຫ ລວ ຂອງ sensor MAF ສ່ວນ ຫລາຍ ບໍ່ ໄດ້ ເປັນ ເພາະ ຄວາມ ຜິດ ພາດ ຂອງ ເຄື່ອງ ເອ ເລັກ ໂທຣນິກ ແຕ່ ເປັນ ເພາະ ປັດໄຈ ພາຍ ນອກ ທີ່ ມີ ຜົນ ກະທົບ ຕໍ່ ສ່ວນ ປະກອບ ຂອງ ການ ຮູ້ສຶກ. ທາງລຸ່ມນີ້ແມ່ນສາເຫດທົ່ວໄປ:
| ສາເຫດ | ຄໍາອະທິບາຍ | ຜົນ |
|---|---|---|
| ການເປິເປື້ອນຂອງຂີ້ຝຸ່ນ | ຝຸ່ນລະອຽດທີ່ຜ່ານເຄື່ອງຕອງອາກາດຫຸ້ມຫຸ້ມສາຍ/ຟິມທີ່ສັງເກດເຫັນ | ລົດຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງສັນຍານ ແລະ ເວລາຕອບສະຫນອງ |
| ນ້ໍາມັນ ຈາກ ເຄື່ອງ ຕອງ ອາກາດ | ເຄື່ອງ ຕອງ ປະສິດທິພາບ ທີ່ ມີ ນ້ໍາມັນ ຈະ ປະ ຖິ້ມ ສິ່ງ ທີ່ ເຫລືອ ຢູ່ ໃນ ສ່ວນ ປະກອບ ຂອງ sensor | ສ້າງການອ່ານທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ |
| ການຮົ່ມຂອງອາກາດເຂົ້າ | ແຕກໃນສາຍນ້ໍາ, clamps ຫລຸດ, ຫຼື ducts ອາກາດທີ່ເສຍຫາຍ | ອະນຸຍາດໃຫ້ອາກາດທີ່ບໍ່ມີການວັດແທກ, ເຮັດໃຫ້ເກີດສະພາບອ່ອນ |
| ລະບົບ PCV Blow-By | ອາຍ ນ້ໍາມັນ ເຂົ້າ ໄປ ຈາກ valve PCV ທີ່ ເກົ່າ | Sensor ຫຸ້ມຫຸ້ມດ້ວຍຟິມນໍ້າມັນເມື່ອເວລາຜ່ານໄປ |
| ຄວາມຊຸ່ມເຢັນ ຫຼື ການກິນນໍ້າ | ນໍ້າເຂົ້າໄປໃນຫີບອາກາດຈາກອ່າງເລິກຫຼືການຜະນຶກບໍ່ດີ | ສໍ້ໂກງຫມວດ ຫຼື ເຜົາໄຫມ້ສາຍຮ້ອນ |
| ຜົນ ສະທ້ອນ ຜ່ານ ການ ກິນ ເຂົ້າ | ໄຟ ໄຫມ້ ເຄື່ອງ ຈັກ ເຮັດ ໃຫ້ ອາຍ ອາຍ ຮ້ອນ ເຂົ້າ ໄປ ໃນ ນ້ໍາ | ຄວາມເສຍຫາຍຫຼືການຫັກຂອງທາດຮູ້ສຶກ |
| ບັນຫາໄຟຟ້າ | ສາຍ ໄຟ ຂາດ, ພື້ນ ດິນ ບໍ່ ດີ, ຫລື terminal ເກົ່າ | Sensor ສູນເສຍສັນຍານ ຫຼື ສົ່ງຜົນອອກທີ່ບໍ່ຫມັ້ນຄົງ |
| ການສັ່ນສະເທືອນຂອງເຄື່ອງຈັກ | ການຕິດຕັ້ງທີ່ຫລຸດອອກຫຼືຊຸດທີ່ເກົ່າເຮັດໃຫ້ຕົກຕະລຶງ | ຄວາມເສຍຫາຍຂອງ sensor ພາຍໃນ |
| ການ ບໍາລຸງ ຮັກສາ ທີ່ ບໍ່ ດີ | ການປ່ຽນເຄື່ອງຕອງອາກາດຊັກຊ້າ ຫຼື ລະບົບການດື່ມທີ່ເປິເປື້ອນ | ເຮັດໃຫ້ອາຍຸຂອງ MAF ສັ້ນລົງ |
ໃນຫຼາຍກວ່າ 70% ຂອງລາຍງານຄວາມຜິດພາດຂອງ sensor MAF, ສາເຫດແມ່ນການເປິເປື້ອນ, ບໍ່ແມ່ນຄວາມຜິດພາດທາງເອເລັກໂຕຣນິກແທ້ໆ. ການທໍາຄວາມສະອາດແລະແກ້ໄຂການຮົ່ມຂອງອາກາດມັກຈະຟື້ນຟູການດໍາເນີນງານທີ່ຖືກຕ້ອງໂດຍບໍ່ຕ້ອງປ່ຽນເຄື່ອງ sensor.
ການ ທົດ ສອບ MAF Sensor
ການທົດສອບເຄື່ອງ sensor Mass Air Flow ຊ່ວຍຢືນຢັນວ່າປະສິດທິພາບຂອງເຄື່ອງຈັກບໍ່ດີເກີດຈາກການອ່ານການຫລັ່ງໄຫຼຂອງອາກາດທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງຫຼືບັນຫາອື່ນໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ. ເຮັດຕາມຂັ້ນຕອນການວິນິໄສຕໍ່ໄປນີ້:
• ຊອກຫາ Sensor: ຊອກຫາ sensor MAF ທີ່ຕິດຕັ້ງຢູ່ລະຫວ່າງກ່ອງຕອງອາກາດແລະຮ່າງກາຍຂອງເຄື່ອນໄຫວໃນຊ່ອງຮັບ.
• ກວດ ເບິ່ງ ລະບົບ ການ ຮັບ ເອົາ ອາກາດ: ກວດ ເບິ່ງ clamps ທີ່ ຫລຸດ ອອກ, ສາຍ ນ້ໍາ ເຂົ້າ ແຕກ, ຮົ່ມ ຫລື ພາກ ສ່ວນ ຫລັງ ຈາກ ຕະຫລາດ ທີ່ ອາດ ນໍາ ເອົາ ອາກາດ ທີ່ ບໍ່ ມີ ເຄື່ອງ ວັດ ແທກ.
• ກວດເບິ່ງການເຊື່ອມຕໍ່ໄຟຟ້າ: ກວດເບິ່ງສາຍເຊື່ອມຕໍ່ MAF ແລະ ສາຍໂສ້ສໍາລັບການສໍ້ໂກງ, ສາຍຂາດ, ຫຼື terminal ທີ່ຫລຸດອອກ.
• ກວດສອບພະລັງແລະພື້ນດິນ: ໂດຍໃຊ້ multimeter digital, ຢືນຢັນວ່າ sensor ໄດ້ຮັບ voltage ທີ່ເຫມາະສົມ (ຕາມປົກກະຕິແລ້ວ 12V ຫຼື 5V ອ້າງອີງ) ແລະ ມີການເຊື່ອມຕໍ່ພື້ນດິນທີ່ຫມັ້ນຄົງ.
• ວັດແທກສັນຍານອອກ: ກວດເບິ່ງສາຍສັນຍານກັບຄືນໂດຍເປີດໄຟໄຫມ້ (ປິດເຄື່ອງຈັກ). ທ່ານ ຄວນ ເຫັນ volt ພື້ນຖານ ນ້ອຍໆ.
• ທົດສອບສັນຍານການຫລັ່ງໄຫລຂອງອາກາດ: ເລີ່ມຕົ້ນເຄື່ອງຈັກແລະສັງເກດເບິ່ງ voltage ຫຼື frequency ໃນເວລາທີ່ບໍ່ໄດ້ໃຊ້. ຄ່ອຍໆ ເພີ່ມ RPM - ສັນຍານ ຄວນ ສູງ ຂຶ້ນ ຢ່າງ ສະ ບາຍ ໂດຍ ບໍ່ ມີ ການ ຫລຸດ ລົງ ຫລື ເພີ່ມ ທະວີ ຂຶ້ນຢ່າງ ກະທັນຫັນ.
• ປະເມີນພຶດຕິກໍາການອ່ານ: ສົມທຽບການອ່ານກັບລາຍລະອຽດຂອງຜູ້ຜະລິດ. ຄ່າ ທີ່ ບໍ່ ແນ່ນອນ ຫລື ບໍ່ ຖືກຕ້ອງ ບົ່ງ ບອກ ເຖິງ sensor ທີ່ ເປິະ ເປື້ອນ, ລົ້ມ ເຫລວ ຫລື ອ່ານ ຜິດ.
• ກວດ ເບິ່ງ ຄວາມ ເປິະ ເປື້ອນ: ຖ້າ ຫາກ ມີ voltage ສູງ ຂຶ້ນ ຫລື ມີ ການ ອ່ານ ທີ່ ບໍ່ ຫມັ້ນຄົງ, ໃຫ້ ຖອດ MAF ອອກ ແລະ ກວດ ເບິ່ງ ຂີ້ຝຸ່ນ, ກາກບອນ ຫລື ນ້ໍາມັນ ທີ່ ເຫລືອ ຢູ່ - ທໍາ ມະ ດາ ກັບ ເຄື່ອງ ຕອງ ອາກາດ ທີ່ ບໍາລຸງ ຮັກສາ ບໍ່ ດີ ຫລື ມີ ນ້ໍາມັນ.
ການປຽບທຽບ MAF Sensor vs Oxygen (O2) Sensor
sensor Mass Air Flow (MAF) ແລະ Oxygen (O2) sensor ທັງ ສອງ ມີ ບົດບາດ ສໍາຄັນ ໃນ ການ ຄວບ ຄຸມ ນ້ໍາມັນ, ແຕ່ ມັນ ທໍາ ງານ ໃນ ຂັ້ນ ຕອນ ທີ່ ແຕກ ຕ່າງ ກັນ ຂອງ ການ ເຜົາ ໄຫມ້ ແລະ ໃຫ້ ການ ຕອບ ຮັບ ທີ່ ແຕກ ຕ່າງ ກັນ ຕໍ່ ECU.
| ລັກສະນະ | MAF Sensor | ອົກຊີແຊນ (O2) Sensor |
|---|---|---|
| ສະຖານທີ່ | Intake air duct (ກ່ອນເຄື່ອງຈັກ) | Exhaust manifold ຫຼື exhaust pipe |
| ມາດຕະການ | ປະລິມານອາກາດທີ່ເຂົ້າມາ | ລະດັບອົກຊີແຊນໃນອາຍອາຍ |
| ປະເພດ Function | Input sensor (ຄາດຄະເນ) | Feedback sensor (ແກ້ໄຂ) |
| ປະເພດສັນຍານ | ການປ່ຽນແປງแรงดัน ຫຼື frequency ອີງຕາມມວນອາກາດ | ຂໍ້ມູນ Voltage ຫຼື AFR ອີງຕາມປະລິມານຂອງອາຍ |
| ບົດບາດ ECU | ຄິດໄລ່ການສົ່ງນໍ້າມັນທີ່ຈໍາເປັນ | ປັບປຸງການຕັດນໍ້າມັນຫຼັງຈາກການເຜົາໄຫມ້ |
| ຜົນກະທົບຕໍ່ເຄື່ອງຈັກ | ມີຜົນກະທົບຕໍ່ການເລີ່ມຕົ້ນ, ພະລັງ, ການຕອບສະຫນອງຂອງເຄື່ອນໄຫວ | ມີຜົນກະທົບຕໍ່ປະສິດທິພາບ, ການປ່ອຍອາກາດ, ການຫລຸດຜ່ອນນໍ້າມັນໃນໄລຍະຍາວ |
| ຜົນກະທົບຂອງຄວາມລົ້ມເຫລວ | ເຄື່ອງຈັກແລ່ນແບບ lean/rich ທັນທີ | ການສູນເສຍເສດຖະກິດນໍ້າມັນເທື່ອລະເລັກເທື່ອລະຫນ້ອຍ, ການປ່ອຍອາຍກາກບອນ |
| ອາການທົ່ວໄປ | ຄວາມໄວບໍ່ດີ, ຊ້າ, ຄວັນດໍາ | ການ ໃຊ້ ນ້ໍາ ມັນ ສູງ, ກິ່ນ ເຫມັນ, ການ ທົດ ສອບ ການ ປົດ ປ່ອຍ ທີ່ ລົ້ມ ເຫລວ |
ການບໍາລຸງຮັກສາ ແລະ ການແກ້ໄຂບັນຫາຂອງ MAF Sensor
ການບໍາລຸງຮັກສາເປັນປະຈໍາຈະປ້ອງກັນບັນຫາສ່ວນຫຼາຍຂອງ sensor Mass Air Flow (MAF) ທີ່ເກີດຈາກການສະສົມຂອງຂີ້ເຫຍື້ອ, ການເປິເປື້ອນຂອງນໍ້າມັນ, ການຮົ່ມຂອງອາກາດທີ່ບໍ່ມີການວັດແທກ ຫຼື ການຕອງທີ່ມີຄຸນນະພາບບໍ່ດີ. MAF ທີ່ເຮັດວຽກຢ່າງຖືກຕ້ອງຊ່ວຍຮັກສາອັດຕາສ່ວນຂອງອາກາດຕໍ່ເຊື້ອໄຟທີ່ຖືກຕ້ອງ ແລະ ປ້ອງກັນບັນຫາການຂັບລົດເຊັ່ນ ການບໍ່ໃຊ້ເຄື່ອງຈັກ, ການລັງເລ ຫຼື ການໃຊ້ປະໂຫຍດນໍ້າມັນບໍ່ດີ. ເຮັດຕາມຂັ້ນຕອນເຫຼົ່ານີ້ເພື່ອທໍາຄວາມສະອາດ, ປົກປ້ອງ ແລະ ວິນິໄສບັນຫາທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບ MAF ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.
ການທໍາຄວາມສະອາດ MAF Sensor
ການທໍາຄວາມສະອາດຈະຟື້ນຟູປະສິດທິພາບໄດ້ເຖິງ 70% ຂອງກໍລະນີ MAF ທີ່ຜິດພາດ.
• ຖອດ sensor ອອກຈາກ intake tube ຢ່າງລະມັດລະວັງໂດຍໃຊ້ເຄື່ອງມືທີ່ຖືກຕ້ອງ; ຫຼີກລ່ຽງການແຕະຕ້ອງ ຫຼື ຂູດສາຍ/ຟິມ.
• ໃຊ້ສະເພາະເຈາະຈົງຂອງ MAF ທີ່ອອກແບບມາສໍາລັບສ່ວນປະກອບຄວາມຮູ້ສຶກທີ່ລະອຽດອ່ອນ - ຢ່າໃຊ້ເຄື່ອງສະອາດ carburetor, throttle body, brake ຫຼື contact ເພາະມັນປະຖິ້ມສິ່ງເສດເຫຼືອ ຫຼື ທໍາລາຍຫຸ້ມຫຸ້ມ sensor.
• ສີດແສງສະຫວ່າງ 10-15 ແສງໂດຍກົງໃສ່ສ່ວນປະກອບທີ່ຮູ້ສຶກເພື່ອກໍາຈັດຂີ້ຝຸ່ນ, ອາຍນໍ້າມັນ ແລະ ເສດເຫຼືອລະອຽດ.
• ປ່ອຍໃຫ້ເວລາແຫ້ງທີ່ເຫມາະສົມ—ອາກາດແຫ້ງປະມານ 10-15 ນາທີ; ຢ່າເຊັດຫຼືເປົ່າດ້ວຍອາກາດທີ່ບັງຄັບ.
• ຕິດຕັ້ງຄືນໃຫມ່ ແລະ ເຊື່ອມຕໍ່ໃຫມ່ຢ່າງປອດໄພເພື່ອປ້ອງກັນການລະເບີດຂອງອາກາດທີ່ບໍ່ມີການວັດແທກ. ລຶບລ້າງລະຫັດຜິດພາດທີ່ເກັບໄວ້ (ເຊັ່ນ P0100–P0104) ໂດຍໃຊ້ເຄື່ອງ scanner OBD-II.
ທໍາ ຄວາມ ສະອາດ MAF ທຸກໆ 12 ເດືອນ ຫລື ທຸກ ເທື່ອ ທີ່ ປ່ຽນ ເຄື່ອງ ຕອງ ອາກາດ, ໂດຍ ສະ ເພາະ ໃນ ສະພາບ ແວດ ລ້ອມ ທີ່ ເຕັມ ໄປ ດ້ວຍ ຂີ້ຝຸ່ນ.
ການແກ້ໄຂບັນຫາທົ່ວໄປ
ຖ້າການທໍາຄວາມສະອາດບໍ່ສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາໄດ້, ໃຫ້ກວດເບິ່ງລະບົບທີ່ຢູ່ອ້ອມຮອບ MAF ກ່ອນຈະຄິດວ່າ sensor ເສຍຫາຍ.
| ສ່ວນປະກອບ | ສິ່ງທີ່ຕ້ອງກວດເບິ່ງ | ຜົນກະທົບທີ່ເປັນໄປໄດ້ |
|---|---|---|
| ເຄື່ອງຕອງອາກາດ | ເຄື່ອງຕອງທີ່ເປິເປື້ອນ, ເກົ່າ ຫຼື ເສຍຫາຍ | ຈໍາກັດ ການ ຫລັ່ງໄຫລ ຂອງ ອາກາດ → ຄວາມ ໄວ ທີ່ ບໍ່ ດີ |
| ສາຍນ້ໍາ | Clamps ຫຼື cracks | ສະພາບອຽງປອມ (P0171, P0174) |
| ຮ່າງກາຍ Throttle | ການເພີ່ມທະວີຂອງກາກບອນ | ການຫລັ່ງໄຫຼຂອງອາກາດທີ່ບໍ່ຫມັ້ນຄົງ |
| ລະບົບ PCV | Vacuum leaks or blocked valve | ການ ຕັດ ນ້ໍາ ມັນ ທີ່ ບໍ່ ສະ ຫມ່ໍາ ສະ ເຫມີ |
| ສາຍຮັດ | ການສໍ້ໂກງ, insulation ຫ່ຽວແຫ້ງ, ພື້ນດິນບໍ່ດີ | ການຢຸດສັນຍານ ຫຼື ການຫລຸດแรงดัน |
| ລະບົບລະເບີດ | Pre-O₂ sensor leak | ການອ່ານແບບບໍ່ຖືກຕ້ອງ, ຖືກວິນິໄສຜິດວ່າເປັນຄວາມລົ້ມເຫລວຂອງ MAF |
ການສະຫລຸບ
ເຄື່ອງ sensor MAF ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ເຄື່ອງ ຈັກ ໄດ້ ຮັບ ຄວາມ ສົມ ດຸນ ຂອງ ອາກາດ ແລະ ເຊື້ອ ໄຟ ທີ່ ຖືກຕ້ອງ, ມີ ອິດ ທິພົນ ໂດຍ ກົງ ຕໍ່ ປະສິດທິພາບ, ການ ຫລຸດຜ່ອນ ແລະ ການ ໃຊ້ ນ້ໍາມັນ. ເຖິງແມ່ນວ່າຄວາມເສຍຫາຍອາດເຮັດໃຫ້ບໍ່ໃຊ້ຫຼືສູນເສຍພະລັງງານ, ແຕ່ບັນຫາເຫຼົ່ານີ້ມັກຈະປ້ອງກັນໄດ້ໂດຍການບໍາລຸງຮັກສາທີ່ເຫມາະສົມແລະການກວດສອບເປັນປະຈໍາ. ການຮັກສາ sensor MAF ໃຫ້ສະອາດ ແລະ ປົກປ້ອງຈະຊ່ວຍໃຫ້ອາຍຸຂອງມັນຍາວນານ ແລະ ເຮັດໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າເຄື່ອງຈັກຂອງເຈົ້າເຮັດວຽກຢ່າງສະດວກສະບາຍ ແລະ ມີປະສິດທິພາບ.
ຄໍາຖາມທີ່ຖາມເລື້ອຍໆ [FAQ]
ຂ້ອຍສາມາດຂັບລົດດ້ວຍเซ็นเซอร์ MAF ທີ່ບໍ່ດີໄດ້ບໍ?
ການ ຂັບ ລົດ ເປັນ ໄປ ໄດ້ ແຕ່ ສ່ຽງ. MAF ທີ່ບໍ່ດີເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດນໍ້າມັນບໍ່ດີ, ຢຸດຢັ້ງ ແລະ ອາດທໍາລາຍເຄື່ອງປ່ຽນແປງ. ທໍາ ຄວາມ ສະອາດ ຫລື ປ່ຽນ sensor ທັນທີ.
ຂ້ອຍຈໍາເປັນຕ້ອງຕັ້ງ ECU ຄືນໃຫມ່ຫຼັງຈາກປ່ຽນ MAF ບໍ?
ແມ່ນແລ້ວ. ການຕັ້ງຄ່າໃຫມ່ເຮັດໃຫ້ ECU ຮຽນຮູ້ການອ່ານການຫຼັ່ງໄຫຼຂອງອາກາດທີ່ຖືກຕ້ອງຄືນອີກ. ຖອດຖ່ານໄຟຟ້າປະມານ 10-15 ນາທີ ຫຼືແກ້ໄຂລະຫັດດ້ວຍເຄື່ອງກວດ OBD-II.
ອັນໃດເຮັດໃຫ້ sensor MAF ເສື່ອມລົງ?
ສາເຫດທົ່ວໄປລວມເຖິງການສະສົມຂອງຂີ້ເຫຍື້ອ, ການເປິເປື້ອນຂອງນໍ້າມັນ, ການຮົ່ມ, ຄວາມຊຸ່ມເຢັນ ຫຼືບັນຫາໄຟຟ້າ.
sensor MAF ໃຊ້ໄດ້ດົນປານໃດ?
ຕາມ ປົກກະຕິ ແລ້ວ ລະຫວ່າງ 80,000-150,000 ໄມ ອີງ ຕາມ ຄຸນນະພາບ ຂອງ ການ ຂັບ ລົດ ແລະ ການ ບໍາລຸງ ຮັກສາ.
sensor MAF ທີ່ບໍ່ດີຈະມີຜົນກະທົບຕໍ່ການປ່ຽນແປງການຂົນສົ່ງບໍ?
ແມ່ນແລ້ວ. ການອ່ານການໄຫຼຂອງອາກາດທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງປ່ຽນແປງການຄິດໄລ່ພາລະຫນັກ, ຊຶ່ງອາດເຮັດໃຫ້ການປ່ຽນແປງທີ່ຍາກຫຼືຊັກຊ້າໃນການສົ່ງອັດຕະໂນມັດ.