ເຄື່ອງ ແທກ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ເປັນ ພາກສ່ວນ ສໍາຄັນ ຂອງ ລະບົບ ນ້ໍາມັນ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ, ເພື່ອ ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຢູ່ ໃນ ຂອບ ເຂດ ທີ່ ປອດ ໄພ. ໂດຍ ການ ກວດກາ ເບິ່ງ ການ ຫລັ່ງໄຫລ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຕະຫລອດ ເວລາ ແລະ ສົ່ງ ຂໍ້ ມູນ ໄປ ຫາ ECU, ມັນ ຈະ ຊ່ອຍ ປົກ ປ້ອງ ສ່ວນ ປະກອບ ພາຍ ໃນ ຈາກ ການ ເສື່ອມ ໂຊມ ຫລື ຄວາມ ຮ້ອນ ເກີນ ໄປ.
ຄ1. Oil Pressure Sensor ແມ່ນຫຍັງ?
ຄ2. Sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນເຮັດວຽກແນວໃດ?
ຄ3. ປະເພດຂອງ Oil Pressure Sensors
ຄ4. ຂໍ້ບົ່ງບອກຂອງເຄື່ອງຈັບຄວາມດັນນໍ້າມັນບໍ່ດີ
ຄ5. ສາເຫດຂອງຄວາມກົດດັນນໍ້າມັນລົ້ມເຫລວ
ຄ6. ການ ທົດ ສອບ ເຄື່ອງ ຄວບ ຄຸມ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາ ມັນ
ຄ7. ຄໍາແນະນໍາການບໍາລຸງຮັກສາ Sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນ
ຄ8. ການປຽບທຽບ Oil Pressure Sensor vs Oil Pressure Switch
ຄ9. ສະຫລຸບ
ຄ10. ຄໍາຖາມທີ່ຖາມເລື້ອຍໆ [FAQ]

Sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນແມ່ນຫຍັງ?
ເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມດັນນໍ້າມັນ (ເອີ້ນອີກຢ່າງຫນຶ່ງວ່າ switch ຫຼື sender) ກວດເບິ່ງຄວາມດັນຂອງນໍ້າມັນເຄື່ອງຈັກພາຍໃນລະບົບນໍ້າມັນ. ມັນ ສົ່ງ ສັນຍານ ໄປ ຫາ ECU (Engine Control Unit), ຊຶ່ງ ໃຊ້ ຂໍ້ ມູນ ນີ້ ເພື່ອ:
• ສະ ແດງ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຢູ່ ເທິງ dashboard
• ຄວບຄຸມຫນ້າທີ່ປ້ອງກັນເຄື່ອງຈັກ
• ກະຕຸ້ນເຕືອນຄວາມດັນນໍ້າມັນຕໍ່າ
ຈຸດປະສົງຫຼັກຂອງ sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນແມ່ນເພື່ອປ້ອງກັນຄວາມເສຍຫາຍຂອງເຄື່ອງຈັກ. ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຕ່ໍາ ຫມາຍ ຄວາມ ວ່າ ສ່ວນ ປະກອບ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ທີ່ ທໍາ ງານ, ດັ່ງ ເຊັ່ນ bearings, piston ແລະ camshafts, ບໍ່ ໄດ້ ຮັບ ນ້ໍາມັນ ພຽງພໍ. ສິ່ງ ນີ້ ຈະ ນໍາ ໄປ ສູ່ ການ ຂັດ ແຍ້ງ, ຄວາມ ຮ້ອນ ເກີນ ໄປ ແລະ ອາດ ເຮັດ ໃຫ້ ເຄື່ອງ ຈັກ ເສຍ ຫາຍ. ໂດຍ ການ ພົບ ເຫັນ ການ ສູນ ເສຍ ຄວາມ ກົດ ດັນ ໃນ ຕອນ ຕົ້ນ, sensor ຈະ ຊ່ວຍ ປ້ອງ ກັນ ການ ສ້ອມ ແປງ ແລະ ການ ເພພັງ ທີ່ ມີ ລາຄາ ແພງ. ທ່ານ ຍັງ ສາມາດ ເພິ່ງ ອາ ໄສ ຂໍ້ ມູນ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ໃນ ລະຫວ່າງ ການ ວິ ໄຈ ເພື່ອ ຊີ້ ບອກ ເຖິງ ບັນຫາ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຫລື ສູບ.
Sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນເຮັດວຽກແນວໃດ?
ເຄື່ອງ sensor ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ປ່ຽນ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ເປັນ ສັນຍານ ໄຟຟ້າ ທີ່ ECU ສາມາດ ອ່ານ ໄດ້. ຂັ້ນຕອນດັ່ງກ່າວລວມເຖິງ:
| ຂັ້ນຕອນ | ຫນ້າ ທີ່ |
|---|---|
| ການຫມູນວຽນຂອງນໍ້າມັນ | ສູບນໍ້າມັນກົດດັນນໍ້າມັນແລະສົ່ງມັນໄປໃຫ້ສ່ວນປະກອບຂອງເຄື່ອງຈັກ |
| ການກວດສອບຄວາມກົດດັນ | diaphragm ຫຼື ພາກສ່ວນທີ່ຮູ້ສຶກມີປະຕິກິລິຍາຕໍ່ການປ່ຽນແປງຂອງຄວາມກົດດັນນໍ້າມັນ |
| ຜົນອອກຂອງສັນຍານ | Sensor ສົ່ງສັນຍານ analog (voltage/resistance) ຫຼື digital |
| ການຕອບສະຫນອງຂອງ ECU | ECU ຕິດຕາມຂອບເຂດຄວາມກົດດັນ ແລະ ເປີດໄຟເຕືອນຖ້າຜິດປົກກະຕິ |
• Analog sensor ແຕກຕ່າງກັນຄວາມຕ້ານທານຕາມຄວາມກົດດັນຂອງນໍ້າມັນ.
• Sensor digital ໃຊ້ transducers ທີ່ ຕິດ ຢູ່ ໃນ ຕົວ ເພື່ອ ໃຫ້ ຄວາມ ກົດ ດັນ ທີ່ ແນ່ ນອນ ກວ່າ ເກົ່າ.
ລະບົບ ນີ້ ເປັນ ການ ເຕືອນ ລ່ວງ ຫນ້າ ສໍາລັບ ບັນຫາ ດັ່ງ ເຊັ່ນ ນ້ໍາມັນ ໄຫລ, ສູບ ເສຍ ຫລື ເສັ້ນທາງ ນ້ໍາມັນ ທີ່ ກີດຂວາງ.
ປະເພດຂອງເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມດັນນໍ້າມັນ
ເຄື່ອງ ຄວບ ຄຸມ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ມີ ຫລາຍ ແບບ, ແຕ່ ລະ ຢ່າງ ຖືກ ພັດທະນາ ຂຶ້ນ ສໍາລັບ ລະດັບ ປະສິດທິພາບ ສະເພາະ, ຄວາມ ຕ້ອງການ ຄວາມ ທົນ ທານ ແລະ ລະບົບ ເຄື່ອງ ຈັກ. ການເຂົ້າໃຈຄວາມແຕກຕ່າງຂອງເຂົາເຈົ້າຊ່ວຍໃນການເລືອກຊະນິດທີ່ເຫມາະສົມສໍາລັບການທົດແທນຫຼືຍົກລະດັບ. ທາງລຸ່ມນີ້ແມ່ນປະເພດຫຼັກແລະການນໍາໃຊ້ທົ່ວໄປ:
ເຄື່ອງ ຈັກ Sensor

ນີ້ ເປັນ ຊະນິດ ທີ່ ເກົ່າ ແກ່ ແລະ ງ່າຍ ທີ່ ສຸດ. ມັນ ໃຊ້ tube bourdon ຫລື diaphragm ທີ່ ເຄື່ອນ ຍ້າຍ ເຂັມ ຢູ່ ເທິງ dashboard ເມື່ອ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ປ່ຽນ ແປງ. ມັນ ບໍ່ ໄດ້ ສົ່ງ ສັນຍານ ອີ ເລັກ ທຣອນ ນິກ ໄປ ຫາ ECU. Sensor ເຫລົ່າ ນີ້ ສ່ວນ ຫລາຍ ຈະ ພົບ ເຫັນ ໃນ ເຄື່ອງ ຈັກ ເກົ່າ ແລະ ລົດ ເກົ່າ ບ່ອນ ທີ່ ຄວາມ ລຽບ ງ່າຍ ແລະ ການ ຕອບ ຮັບ ໂດຍ ກົງ.
Sensor ໄຟຟ້າ

ເຄື່ອງຈັບຄວາມດັນນໍ້າມັນໄຟຟ້າປ່ຽນຄວາມດັນທາງກົນຈັກໃຫ້ເປັນแรงดันໄຟຟ້າທີ່ແປໂດຍ ECU ຫຼື ເຄື່ອງວັດແທກ. ມັນຖືກໃຊ້ຢ່າງກວ້າງຂວາງໃນລົດສະໄຫມໃຫມ່, ສະຫນັບສະຫນູນທັງການສະແດງຄວາມກົດດັນແບບ analog ແລະ digital. ມັນສະເຫນີການອອກແບບທີ່ສັ້ນໆ, ຄວາມຖືກຕ້ອງທີ່ດີ ແລະ ການລວມເຂົ້າກັບລະບົບຄວບຄຸມເອເລັກໂຕຣນິກ.
Sensor ຄວາມຕ້ານທານທີ່ປ່ຽນແປງ

ໃນປະເພດນີ້, ຄວາມກົດດັນນໍ້າມັນປ່ຽນແປງຄວາມຕ້ານທານຂອງທາດພາຍໃນເຊັ່ນ strain gauge. ECU ຫຼື ວັດແທກວັດແທກການປ່ຽນແປງນີ້ເພື່ອຄິດໄລ່ຄວາມກົດດັນ. Sensor ເຫລົ່າ ນີ້ ມີ ລາຄາ ແພງ, ໄວ້ ວາງ ໃຈ ໄດ້ ແລະ ທໍາ ມະ ດາ ໃນ ລົດ ເສດຖະກິດ ແລະ ລົດຈັກ, ເຖິງ ແມ່ນ ວ່າ ມັນ ມີ ຄວາມ ແນ່ນອນ ພໍ ສົມຄວນ.
Hall Effect Sensor

sensor ນີ້ ເພິ່ງ ອາ ໄສ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຂອງ ທົ່ງ ແມ່ ເຫຼັກ ເພື່ອ ສ້າງ voltage ທີ່ ສົມ ທຽບ ກັບ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາ ມັນ. ໂດຍບໍ່ມີການສູນເສຍເຄື່ອງຈັກແລະໂຄງສ້າງເອເລັກໂຕຣນິກເຕັມທີ່, ມັນໃຫ້ຄວາມໄວ້ວາງໃຈສູງ, ຊີວິດທີ່ຍາວນານ, ແລະ ຜົນຜະລິດທີ່ຫມັ້ນຄົງ, ເຫມາະສົມສໍາລັບ ECU ທີ່ທັນສະໄຫມແລະໂປຣແກຣມທີ່ມີປະສິດທິພາບສູງ.
Piezoelectric Sensor

ຊະນິດນີ້ໃຊ້ທາດແກ້ວທີ່ສ້າງแรงดันເມື່ອໃຊ້ຄວາມກົດດັນ. Piezoelectric sensors ເປັນທີ່ຮູ້ຈັກກັນດີສໍາລັບເວລາຕອບສະຫນອງທີ່ວ່ອງໄວ ແລະ ຄວາມຮູ້ສຶກສູງ, ເຮັດໃຫ້ມັນເຫມາະສົມສໍາລັບເຄື່ອງຈັກແຂ່ງຂັນ, ການວິເຄາະທີ່ກ້າວຫນ້າ ແລະ ການກວດສອບປະສິດທິພາບ. ເຖິງ ຢ່າງ ໃດ ກໍ ຕາມ, ໂດຍ ທົ່ວ ໄປ ແລ້ວ ມັນ ມີ ລາຄາ ແພງ ຫລາຍ.
Magnetic Distortion Sensor

ເຄື່ອງ sensor ເຫລົ່າ ນີ້ ຈະ ພົບ ເຫັນ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຜ່ານ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຂອງ ແມ່ ເຫຼັກ ທີ່ ເກີດ ຈາກ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຂອງ ຄວາມ ກົດ ດັນ. ມັນຖືກໃຊ້ໃນລະບົບພິເສດຫຼືອຸດສະຫະກໍາທີ່ຄວາມທົນທານແລະການດໍາເນີນງານໃນສະພາບທີ່ເປິເປື້ອນຫຼືຮຸນແຮງມີຄວາມສໍາຄັນຫຼາຍກວ່າຂະຫນາດນ້ອຍໆ.
Sensor ປະສົມ

ເຄື່ອງ ຄວບ ຄຸມ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ປະສົມ ເຂົ້າກັນ ຈະ ຮວມ ທັງ ຜູ້ ສົ່ງ ຄວາມ ກົດ ດັນ ແລະ switch ເຂົ້າກັນ ໃນ ເຮືອນ ດຽວ. ມັນ ສາມາດ ສົ່ງ ຂໍ້ ມູນ ຄວາມ ກົດ ດັນ ໃນ ເວລາ ຈິງ ໄປ ຫາ ECU ໃນ ຂະນະ ທີ່ ເປີດ ໄຟ ເຕືອນ ເພື່ອ ຄວາມ ປອດ ໄພ. ຊະນິດນີ້ເປັນເລື່ອງທໍາມະດາໃນເຄື່ອງຈັກທີ່ທັນສະໄຫມແລະຫນັກທີ່ຕ້ອງການທັງສອງຫນ້າທີ່.
Silicon-on-Sapphire Sensor

ການອອກແບບທີ່ກ້າວຫນ້ານີ້ໃຊ້ພື້ນຖານ sapphire ທີ່ຜູກພັນກັບຊິບສັງເກດເຫັນ silicon, ໃຫ້ຄວາມຫມັ້ນຄົງແລະຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງຄວາມຮ້ອນທີ່ດີເລີດ. Sensor ເຫຼົ່ານີ້ເຮັດວຽກໄດ້ຢ່າງໄວ້ວາງໃຈໃນອຸນຫະພູມສູງ, ການສັ່ນສະເທືອນ ແລະ ຄວາມກົດດັນ, ເຮັດໃຫ້ມັນເຫມາະສົມສໍາລັບເຄື່ອງຈັກ diesel, ລົດທີ່ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ການນໍາໃຊ້ລະດັບອາວະກາດ.
ຂໍ້ບົ່ງບອກຂອງເຄື່ອງຈັບຄວາມດັນນໍ້າມັນບໍ່ດີ
ເຄື່ອງ sensor ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ທີ່ ລົ້ມ ເຫລວ ສາມາດ ກໍ່ ໃຫ້ ເກີດ ອາການ ຫລາຍ ຢ່າງ ທີ່ ຄ້າຍຄື ກັນ ກັບ ບັນຫາ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ. ມັນ ສໍາຄັນ ທີ່ ຈະ ຮູ້ຈັກ ເຄື່ອງຫມາຍ ເຫລົ່າ ນີ້ ໃນ ຕອນ ຕົ້ນ ເພື່ອ ປ້ອງ ກັນ ຄວາມ ສັບສົນ ລະຫວ່າງ sensor ທີ່ ບົກພ່ອງ ແລະ ບັນຫາ ນ້ໍາມັນ ທີ່ ແທ້ ຈິງ. ອາການ ລົ້ມ ເຫລວ ທົ່ວ ໄປ ແມ່ນ ຮ່ວມ ດ້ວຍ:
• ໄຟເຕືອນນໍ້າມັນຍັງເປີດຫຼືຟ້າວ – ຊີ້ບອກວ່າ sensor ອາດຕິດຢູ່ໃນສະພາບທີ່ກະຕຸ້ນຫຼືສົ່ງສັນຍານຜິດ.
• ການອ່ານຄວາມດັນນໍ້າມັນທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ຫຼື ປ່ຽນແປງ – sensor ທີ່ເກົ່າ ຫຼື ເປິເປື້ອນສາມາດສົ່ງສັນຍານທີ່ບໍ່ຫມັ້ນຄົງໄປ ECU ຫຼື dashboard gauge.
• ກວດ ເບິ່ງ ການ ເປີດ ໄຟ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ (CEL) - ECU ອາດ ພົບ ເຫັນ volt ທີ່ ຜິດ ປົກກະຕິ ຫລື ຄວາມ ຕ້ານ ທານ ຈາກ ຫມວດ sensor.
• ເຄື່ອງ ຈັກ ຕິດ ຫລື ເຄາະ ຈາກ ນ້ໍາມັນ ຕ່ໍາ - ຖ້າ sensor ບໍ່ ສາມາດ ພົບ ເຫັນ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຕ່ໍາ ແທ້ໆ, ສ່ວນ ປະກອບ ທີ່ ສໍາຄັນ ອາດ ບໍ່ ໄດ້ ຮັບ ການ ເຕືອນ ທັນທີ.
• ເຄື່ອງ ວັດ ແທກ ນ້ໍາ ມັນ ຕິດ ຢູ່ ທີ່ ສູງ ຫລື 0 - ຕາມ ປົກກະຕິ ແລ້ວ ເກີດ ຈາກ ສາຍ ສັ້ນ ພາຍ ໃນ, ສາຍ ໄຟ ເປີດ, ຫລື ສ່ວນ ປະກອບ ຂອງ sensor ທີ່ ເສຍ ຫາຍ.
ສາເຫດຂອງການລົ້ມລະລາຍຂອງເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມດັນນໍ້າມັນ
ເຄື່ອງ ແທກ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ທໍາ ງານ ໃນ ສະພາບ ແວດ ລ້ອມ ທີ່ ຮ້າຍ ແຮງ, ປະ ເຊີນ ກັບ ຄວາມ ຮ້ອນ, ການ ສັ່ນ ສະ ເທືອນ, ແລະ ສິ່ງ ເປິະ ເປື້ອນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ, ຊຶ່ງ ສາມາດ ເຮັດ ໃຫ້ ປະສິດທິພາບ ຂອງ ມັນ ອ່ອນ ແອ ລົງ ເທື່ອ ລະ ເລັກ ເທື່ອ ລະ ນ້ອຍ. ສາ ເຫດ ຕົ້ນຕໍ ແມ່ນ ຮ່ວມ ດ້ວຍ:
• ການສູນເສຍ sensor ເມື່ອເວລາຜ່ານໄປ – ການປະສົບກັບອຸນຫະພູມສູງ ແລະ ວົງຈອນຄວາມກົດດັນນໍ້າມັນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງອາດເຮັດໃຫ້ diaphragm ພາຍໃນ ຫຼື ສ່ວນປະກອບຕ້ານທານເສື່ອມລົງ, ນໍາໄປສູ່ການອ່ານທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ.
• ນ້ໍາມັນ ທີ່ ເປິະ ເປື້ອນ ຫລື ຂີ້ຕົມ ທີ່ ກີດ ກັນ ທ່າ ເຮືອ sensor - ນ້ໍາມັນ ທີ່ ເປິະ ເປື້ອນ ຫລື ເສື່ອມ ໂຊມ ຈະ ສ້າງ ຂີ້ຕົມ ທີ່ ກີດ ກັນ ທາງ ເຂົ້າ ຂອງ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ sensor, ປ້ອງ ກັນ ການ ພົບ ເຫັນ ຄວາມ ກົດ ດັນ ທີ່ ຖືກຕ້ອງ.
• ນ້ໍາມັນ ໄຫລ ອອກ ມາ ທໍາລາຍ ສາຍ ຫລື ສາຍ sensor - ການ ໄຫລ ອອກ ຈາກ ເຄື່ອງ ຕອງ ນ້ໍາມັນ ຫລື gaskets ທີ່ຢູ່ ໃກ້ໆ ສາມາດ ຫຸ້ມ ຫໍ່ sensor ແລະ ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ກັນ, ເຮັດ ໃຫ້ ສາຍ ສັ້ນ ຫລື ຕິດ ຕໍ່ ບໍ່ ດີ.
• ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ຫລື ສາຍ ໄຟ ບົກພ່ອງ - ຄວາມ ຊຸ່ມ ເຢັນ, ນ້ໍາມັນ ທີ່ ເຫລືອ ຢູ່ ຫລື ເສດ ດິນຈີ່ ຂອງ ຖະຫນົນ ສາມາດ ທໍາລາຍ terminal ແລະ ສ້າງ ຄວາມ ຕ້ານທານ ສູງ ໃນ ຫມວດ ສັນຍານ.
• ຄວາມເຄັ່ງຕຶງຂອງນໍ້າມັນທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງມີຜົນກະທົບຕໍ່ການອ່ານ – ການໃຊ້ນໍ້າມັນທີ່ຫນາຫຼືບາງເກີນໄປສໍາລັບເຄື່ອງຈັກອາດເຮັດໃຫ້ເກີດສັນຍານຄວາມກົດດັນສູງຫຼືຕໍ່າທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ.
• ສູບນໍ້າມັນຜິດປົກກະຕິ (ຫຼາຍຄັ້ງຖືກວິນິໄສຜິດວ່າເປັນຄວາມເສຍຫາຍຂອງ sensor) – ສູບນໍ້າມັນທີ່ເສຍຫາຍສາມາດເຮັດໃຫ້ເກີດສະພາບຄວາມກົດດັນຕ່ໍາແທ້ໆທີ່ຄ້າຍຄືກັບຄວາມຜິດພາດຂອງ sensor, ນໍາໄປສູ່ການແກ້ໄຂທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ.
• ຄວາມບົກພ່ອງໃນການຜະລິດ – Sensor ທີ່ມີຄຸນນະພາບບໍ່ດີ ຫຼື ການປັບປຸງທີ່ບໍ່ເຫມາະສົມໃນລະຫວ່າງການຜະລິດອາດເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມລົ້ມເຫລວໃນໄລຍະທໍາອິດ ຫຼື ປະສິດທິພາບທີ່ບໍ່ຫມັ້ນຄົງ.
ການທົດສອບເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມດັນນໍ້າມັນ
ການ ທົດ ສອບ sensor ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ເປັນ ຂັ້ນ ຕອນ ທີ່ ສໍາຄັນ ກ່ອນ ຈະ ປ່ຽນ ໃຫມ່, ເພາະ "ບັນຫາ ຂອງ sensor" ຫລາຍ ຢ່າງ ແມ່ນ ເກີດ ຈາກ ຄວາມ ຜິດ ຂອງ ສາຍ ຫລື ບັນຫາ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ. ວິທີການທີ່ເປັນລະບົບເຮັດໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າການວິນິໄສຖືກຕ້ອງແລະປ້ອງກັນການປ່ຽນແປງສ່ວນທີ່ບໍ່ຈໍາເປັນ. ເຮັດຕາມຂັ້ນຕອນຕໍ່ໄປນີ້ເພື່ອວິນິໄສຢ່າງຖືກຕ້ອງ:
• ຊອກ ຫາ sensor - ຊອກ ຫາ sensor ຄວາມ ກົດ ດັນ ນ້ໍາມັນ, ຕາມ ປົກກະຕິ ແລ້ວ ຈະ ຕັ້ງ ຢູ່ ໃກ້ ເຄື່ອງ ຕອງ ນ້ໍາມັນ, ຢູ່ ໃນ block ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ, ຫລື ອ້ອມ ຮອບ ຫົວ ລົດ. ອ້າງເຖິງປຶ້ມຄູ່ມືການບໍລິການສໍາລັບສະຖານທີ່ທີ່ແນ່ນອນ.
• ກວດ ເບິ່ງ ນ້ໍາມັນ ໄຫລ ຫລື ເຮືອນ ທີ່ ເສຍ ຫາຍ - ໃຫ້ ຊອກ ຫາ ເຄື່ອງຫມາຍ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຊຶມ, ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ແຕກ ຫລື ສາຍ sensor ທີ່ ເສຍ ຫາຍ ທີ່ ອາດ ມີ ຜົນ ກະທົບ ຕໍ່ ການ ອ່ານ.
• ກວດ ເບິ່ງ ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ສໍາ ລັບ ການ ສໍ້ ໂກງ ຫລື ເຂັມ ຂັດ ທີ່ ຫລຸດ ອອກ - ທໍາ ຄວາມ ສະ ອາດ ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ແລະ ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ນັ້ນ ແຫນ້ນ. ການ ສໍ້ ໂກງ ຫລື ການ ຕິດ ຕໍ່ ທີ່ ຫລຸດ ອອກ ອາດ ເຮັດ ໃຫ້ ສັນຍານ ຢຸດ ພັກ.
• Scan ໂດຍໃຊ້ເຄື່ອງມື OBD-II – Retrieve dianostic trouble codes (DTCs). ລະຫັດທົ່ວໄປເຊັ່ນ P0520 ເຖິງ P0524 ບົ່ງບອກເຖິງຂອບເຂດຂອງຫມວດຫຼືຄວາມຜິດພາດຂອງเซ็นเซอร์ຄວາມດັນ.
• ເຮັດການທົດສອບຄວາມດັນນໍ້າມັນດ້ວຍຕົວເອງໂດຍໃຊ້ເຄື່ອງວັດແທກ – ຖອດ sensor ແລະເຊື່ອມຕໍ່ເຄື່ອງວັດແທກຄວາມດັນນໍ້າມັນ. ສົມທຽບການອ່ານຄວາມດັນນໍ້າມັນແທ້ໆກັບລາຍລະອຽດຂອງຜູ້ຜະລິດເພື່ອຢືນຢັນວ່າບັນຫາແມ່ນຍ້ອນ sensor ຫຼື ລະບົບນໍ້າມັນຂອງເຄື່ອງຈັກ.
• ໃຊ້ multimeter ເພື່ອກວດເບິ່ງ voltage ຫຼື resistance – ທົດສອບສັນຍານຂອງ sensor ແລະ terminal ອ້າງອີງ. sensor ທີ່ໃຊ້ການໄດ້ຄວນສົ່ງแรงดันຫຼືຄວາມຕ້ານທານພາຍໃນຂອບເຂດທີ່ລະບຸໄວ້ໃນຄູ່ມືການບໍລິການ. ການບິດເບືອນຊີ້ບອກວ່າ sensor ພາຍໃນເສຍຫາຍ.
ຫລັງ ຈາກ ການ ທົດ ສອບ, ຖ້າ ຫາກ sensor ແລະ ສາຍ ໄຟ ຖືກ ຢືນຢັນ ວ່າ ດີ ແຕ່ ການ ອ່ານ ຍັງ ບໍ່ ຫມັ້ນຄົງ, ໃຫ້ ກວດ ເບິ່ງ ສູບ ນ້ໍາມັນ, ເຄື່ອງ ຕອງ ແລະ valve ບັນເທົາ ຄວາມ ກົດ ດັນ ເພື່ອ ກໍາຈັດ ບັນຫາ ການ ໄຫລ ຂອງ ນ້ໍາມັນ.
ຄໍາແນະນໍາການບໍາລຸງຮັກສາ Sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນ
• ກວດ ສອບ sensor ແລະ ສາຍ ໄຟ ໃນ ລະຫວ່າງ ການ ປ່ຽນ ນ້ໍາມັນ – ທຸກ ເທື່ອ ທີ່ ທ່ານ ປ່ຽນ ນ້ໍາມັນ, ໃຫ້ ກວດກາ ເບິ່ງ ຮ່າງກາຍ ຂອງ sensor ແລະ ສາຍ ໂສ້ ເພື່ອ ຊອກ ຫາ ນ້ໍາມັນ ໄຫລ, ການ ຕິດ ຕໍ່ ທີ່ ຫລຸດ ອອກ ຫລື ແຕກ ໃນ insulation. ການກວດພົບໃນຕອນຕົ້ນປ້ອງກັນການສູນເສຍສັນຍານແລະການອ່ານຜິດ.
• ໃຊ້ນໍ້າມັນເຄື່ອງຈັກທີ່ສະອາດແລະຖືກຕ້ອງສະເຫມີ – ໃຫ້ໃຊ້ນໍ້າມັນທີ່ສອດຄ່ອງກັບມາດຕະຖານຄວາມເຄັ່ງຕຶງແລະຄຸນນະພາບຂອງຜູ້ຜະລິດສະເຫມີ. ນ້ໍາມັນ ທີ່ ເປິະ ເປື້ອນ ຫລື ເສື່ອມ ໂຊມ ສາມາດ ກີດ ກັນ port ຂອງ sensor ແລະ ລົບ ກວນ ການ ກວດ ສອບ ຄວາມ ກົດ ດັນ.
• ປ່ຽນເຄື່ອງຕອງນໍ້າມັນເປັນປະຈໍາເພື່ອປ້ອງກັນການກີດຂວາງ – ເຄື່ອງຕອງນໍ້າມັນທີ່ກີດຂວາງຫຼືເກົ່າຈະຈໍາກັດການໄຫຼ, ເຮັດໃຫ້ເກີດການອ່ານຄວາມດັນຕ່ໍາທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງເຊິ່ງອາດເຂົ້າໃຈຜິດວ່າເປັນບັນຫາຂອງ sensor.
• ຫຼີກລ່ຽງການແຫນ້ນເກີນໄປໃນລະຫວ່າງການຕິດຕັ້ງ – ການໃຊ້ແຮງກະຕຸ້ນຫຼາຍເກີນໄປສາມາດເຮັດໃຫ້ເຮືອນຂອງเซ็นเซอร์ແຕກ ຫຼື ເສັ້ນໃຍ, ນໍາໄປສູ່ການຮົ່ມນໍ້າມັນຫຼືການອ່ານຜິດພາດ. ປະຕິບັດຕາມລາຍລະອຽດຂອງພະລັງແຮງໃນປຶ້ມຄູ່ມືການບໍລິການສະເຫມີ.
• ຮັກສາ ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ໃຫ້ ແຫ້ງ ແລະ ບໍ່ ມີ ການ ສໍ້ ໂກງ - ເອົາ ນ້ໍາມັນ dielectric ໃສ່ terminal ແລະ ປົກ ປ້ອງ ສາຍ ຕິດ ຕໍ່ ຈາກ ນ້ໍາມັນ ຫລື ຄວາມ ຊຸ່ມ ເຢັນ ເພື່ອ ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ສັນຍານ ໄຟຟ້າ ທີ່ ຫມັ້ນຄົງ.
• ເລືອກ OE ຫຼື sensor ຫຼັງຈາກຕະຫຼາດທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ – sensor ແທ້ຫຼືທີ່ໄດ້ຮັບການຮັບຮອງຖືກສ້າງຂຶ້ນເພື່ອຮັບມືກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງອຸນຫະພູມສູງ ແລະ ຄວາມກົດດັນຂອງເຄື່ອງຈັກ, ໃຫ້ຄວາມຫມັ້ນຄົງ ແລະ ຄວາມຖືກຕ້ອງໃນໄລຍະຍາວ.
• ທົດ ສອບ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຖ້າ ຫາກ ສຽງ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ຫລື ໄຟ ສາຍ ນ້ໍາມັນ ປະກົດ ຂຶ້ນ - ຢ່າ ເມີນ ເສີຍ ຈາກ ໄຟ ເຕືອນ ຫລື ສຽງ ດັງ. ໃຊ້ເຄື່ອງວັດແທກຄວາມດັນເຄື່ອງຈັກເພື່ອຢືນຢັນຄວາມດັນນໍ້າມັນແທ້ໆກ່ອນຈະຄິດວ່າ sensor ຜິດ.
ການ ເຮັດ ຕາມ ການ ບໍາລຸງ ຮັກສາ ເຫລົ່າ ນີ້ ຈະ ຊ່ອຍ ຮັກສາ ການ ອ່ານ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ໃຫ້ ສະ ຫມ່ໍາສະ ເຫມີ, ປ້ອງ ກັນ ການ ເຕືອນ ທີ່ ບໍ່ ຖືກຕ້ອງ, ແລະ ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ເຄື່ອງ ຈັກ ຂອງ ທ່ານ ມີ ນ້ໍາມັນ ແລະ ປົກ ປ້ອງ ຈາກ ການ ເສື່ອມ ໂຊມ ກ່ອນ ໄວ.
ການປຽບທຽບ Oil Pressure Sensor vs Oil Pressure Switch

ຫຼາຍຄົນສັບສົນລະຫວ່າງເຄື່ອງຈັບຄວາມດັນນໍ້າມັນກັບເຄື່ອງປ່ຽນຄວາມດັນນໍ້າມັນ, ແຕ່ມັນເຮັດຫນ້າທີ່ທີ່ແຕກຕ່າງກັນໃນການກວດສອບນໍ້າມັນ. ສ່ວນປະກອບທັງສອງຊ່ວຍປົກປ້ອງເຄື່ອງຈັກຈາກຄວາມກົດດັນນໍ້າມັນຕໍ່າ, ແຕ່ການອອກແບບ, ຜົນຜະລິດ ແລະ ລະດັບລາຍລະອຽດຂອງມັນແຕກຕ່າງກັນຫຼາຍ.
| ລັກສະນະ | Sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນ | Switch ຄວາມກົດດັນນໍ້າມັນ |
|---|---|---|
| ຫນ້າ ທີ່ | ວັດແທກຄວາມກົດດັນນໍ້າມັນແທ້ໆ ແລະ ສົ່ງສັນຍານໄຟຟ້າທີ່ປ່ຽນແປງໄປ ECU ເພື່ອຕິດຕາມ ແລະ ຄວບຄຸມ | ເຮັດຫນ້າທີ່ເປັນອຸປະກອນຄວາມປອດໄພ ON/OFF ທີ່ປິດຫຼືເປີດຫມວດເມື່ອຄວາມກົດດັນຫລຸດລົງຕ່ໍາເກີນໄປ |
| ສັນຍານອອກ | ຜະລິດแรงดันຫຼືຄວາມຕ້ານທານທີ່ປ່ຽນແປງຕາມຄວາມກົດດັນຂອງນໍ້າມັນ | ໃຫ້ສັນຍານສອງ – ON (ຄວາມກົດດັນຕໍ່າ) / OFF (ຄວາມກົດດັນປົກກະຕິ) |
| Dashboard Display | ເຮັດວຽກກັບເຄື່ອງວັດແທກ ຫຼື ຫນ້າຈໍ digital ສະແດງຄ່າຄວາມກົດດັນທີ່ແນ່ນອນ | ເປີດພຽງແຕ່ໄຟເຕືອນເມື່ອຄວາມກົດດັນຕໍ່າເກີນໄປ |
| ຄວາມຖືກຕ້ອງ | ສູງ – ໃຫ້ການອ່ານຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງສໍາລັບການຕິດຕາມລາຍລະອຽດ | ຕ່ໍາ – ກວດພົບສະເພາະສະພາບຄວາມກົດດັນຕ່ໍາທີ່ສໍາຄັນເທົ່ານັ້ນ |
| ການໃຊ້ | ພົບໃນເຄື່ອງຈັກສະໄຫມໃຫມ່ທີ່ມີ ECU ທີ່ໃຊ້ຂໍ້ມູນສໍາລັບການຈັດການກັບເຄື່ອງຈັກ | ທໍາມະດາໃນລົດເກົ່າຫຼືເຄື່ອງຈັກທໍາມະດາທີ່ຕ້ອງການການປົກປ້ອງຂັ້ນພື້ນຖານ |
| ການວິນິໄສ | ອະນຸຍາດໃຫ້ມີການແກ້ໄຂບັນຫາລະດັບສູງ ແລະ ບັນທຶກຂໍ້ມູນສໍາລັບການບໍາລຸງຮັກສາ | ສະເຫນີຄໍາຕອບໃນການວິນິໄສຈໍາກັດ - ພຽງແຕ່ເຕືອນເຖິງສະພາບຄວາມລົ້ມເຫລວເທົ່ານັ້ນ |
ການສະຫລຸບ
ເຄື່ອງ ຈັບ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຖືກ ໃຊ້ ເພື່ອ ປ້ອງ ກັນ ຄວາມ ເສຍ ຫາຍ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ໂດຍ ການ ເຕືອນ ລ່ວງ ຫນ້າ ເຖິງ ບັນຫາ ຂອງ ນ້ໍາມັນ. ການກວດ ສອບ ເປັນ ປະຈໍາ, ການ ບໍາລຸງ ຮັກສາ ນ້ໍາມັນ ທີ່ ເຫມາະ ສົມ ແລະ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຕາມ ເວລາ ສາມາດ ຂະຫຍາຍ ຊີວິດ ຂອງ sensor ແລະ ຄວາມ ໄວ້ ວາງໃຈ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ. ເລືອກ sensor ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງສະເຫມີ ແລະ ເຮັດຕາມຂັ້ນຕອນການຕິດຕັ້ງທີ່ຖືກຕ້ອງເພື່ອໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າມີປະສິດທິພາບທີ່ຫມັ້ນຄົງ.
ຄໍາຖາມທີ່ຖາມເລື້ອຍໆ [FAQ]
ເຄື່ອງ ຈັບ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ບໍ່ ດີ ສາມາດ ເຮັດ ໃຫ້ ເຄື່ອງ ຈັກ ເສຍ ຫາຍ ໄດ້ ບໍ?
ບໍ່, ເຄື່ອງ ຈັບ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ທີ່ ບົກພ່ອງ ນັ້ນ ເອງ ບໍ່ ໄດ້ ເປັນ ອັນຕະລາຍ ຕໍ່ ເຄື່ອງ ຈັກ, ແຕ່ ມັນ ສາມາດ ເຊື່ອງ ບັນຫາ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ໄດ້. ຖ້າ sensor ສົ່ງ ການ ອ່ານ ຜິດ, ECU ຫລື dashboard ອາດ ບໍ່ ເຕືອນ ທ່ານ ເຖິງ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ຕ່ໍາ, ປ່ອຍ ໃຫ້ ເກີດ ຄວາມ ເສຍ ຫາຍ ທີ່ ຮ້າຍ ແຮງ. ໃຫ້ຢືນຢັນສະເຫມີດ້ວຍການທົດສອບຄວາມກົດດັນດ້ວຍມືເມື່ອສົງໄສ.
ເຈົ້າຄວນປ່ຽນເຄື່ອງຈັບຄວາມດັນນໍ້າມັນເລື້ອຍປານໃດ?
ບໍ່ ມີ ໄລຍະ ທີ່ ແນ່ນອນ, ແຕ່ sensor ສ່ວນ ຫລາຍ ຈະ ໃຊ້ ເວລາ 80,000-100,000 ກິ ໂລ ແມັດ ພາຍ ໃຕ້ ສະພາບ ທໍາ ມະ ດາ. ໃຫ້ ປ່ຽນ ມັນ ໄວ ກວ່າ ຖ້າ ຫາກ ທ່ານ ສັງ ເກດ ເຫັນ ໄຟ ສາຍ ນ້ໍາມັນ ທີ່ ແຈ່ມ ແຈ້ງ, ການ ອ່ານ ທີ່ ບໍ່ ແນ່ນອນ, ຫລື ນ້ໍາມັນ ໄຫລ ອອກ ມາ ຢູ່ ອ້ອມ ຮອບ ທ່າ ເຮືອ ຂອງ sensor.
ເຈົ້າສາມາດຂັບລົດດ້ວຍເຄື່ອງຈັບຄວາມດັນນໍ້າມັນທີ່ບົກພ່ອງໄດ້ບໍ?
ທ່ານ ສາມາດ ຂັບ ລົດ ໄປ ໄດ້ ໃນ ໄລຍະ ສັ້ນໆ, ແຕ່ ບໍ່ ແນະນໍາ. ເຄື່ອງ sensor ທີ່ ບໍ່ ດີ ອາດ ສົ່ງ ຄໍາ ເຕືອນ ທີ່ ບໍ່ ຖືກຕ້ອງ, ຫລື ບໍ່ ເຕືອນ ທ່ານ ເຖິງ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຕ່ໍາ ແທ້ໆ. ການ ຂັບ ລົດ ໂດຍ ບໍ່ ມີ ຂໍ້ ມູນ ຄວາມ ກົດ ດັນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ ທີ່ ຖືກຕ້ອງ ຈະ ສ່ຽງ ກັບ ການ ເສື່ອມ ໂຊມ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ຫລື ການ ຈັບ ຕົວ ຢ່າງ ຮ້າຍ ແຮງ.
ຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງ sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນ ແລະ sensor ລະດັບນໍ້າມັນແມ່ນຫຍັງ?
ເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມດັນນໍ້າມັນວັດແທກຄວາມດັນນໍ້າມັນພາຍໃນເຄື່ອງຈັກ, ໃນຂະນະທີ່ເຄື່ອງສັງເກດລະດັບນໍ້າມັນກວດເບິ່ງປະລິມານນໍ້າມັນໃນອ່າງ. ທັງ ສອງ ປົກ ປ້ອງ ເຄື່ອງ ຈັກ, ແຕ່ sensor ຄວາມ ກົດ ດັນ ຈະ ພົບ ເຫັນ ບັນຫາ ຂອງ pump ຫລື ວົງຈອນ, ໃນ ຂະນະ ທີ່ sensor ລະດັບ ຈະ ພົບ ເຫັນ ການ ສູນ ເສຍ ນ້ໍາມັນ ຫລື ນ້ໍາມັນ.
ເປັນຫຍັງ sensor ຄວາມດັນນໍ້າມັນຂອງຂ້ອຍຈຶ່ງລົ້ມລະລາຍຊໍ້າແລ້ວຊໍ້າອີກ?
ຄວາມ ລົ້ມ ເຫລວ ເລື້ອຍໆ ສ່ວນ ຫລາຍ ຈະ ເກີດ ຈາກ ການ ເປິະ ເປື້ອນ ຂອງ ນ້ໍາມັນ, ພະລັງ ຕິດຕັ້ງ ທີ່ ບໍ່ ເຫມາະ ສົມ, ພື້ນ ດິນ ບໍ່ ດີ, ຫລື ພາກສ່ວນ ຫລັງ ຈາກ ຕະຫລາດ ທີ່ ມີ ລາຄາ ແພງ. ໃຊ້ຢາຜະນຶກເສັ້ນເລືອດທີ່ຖືກຕ້ອງສະເຫມີ, ທໍາຄວາມສະອາດ port ແລະ ເລືອກ sensor OE-spec ເພື່ອປ້ອງກັນຄວາມເສຍຫາຍໃນໄລຍະຕົ້ນ.