Sensor ຄວາມໄວເປັນສ່ວນປະກອບສໍາຄັນທີ່ໃຊ້ເພື່ອວັດແທກຄວາມໄວຂອງສ່ວນທີ່ຫມູນວຽນຫຼືເຄື່ອນໄຫວໃນລະບົບລົດ, ອຸດສະຫະກໍາ, ອາວະກາດ ແລະ ອັດຕະໂນມັດ. ມັນປ່ຽນການເຄື່ອນເຫນັງເປັນສັນຍານໄຟຟ້າທີ່ລະບົບຄວບຄຸມໃຊ້ສໍາລັບການຕິດຕາມຕົວຈິງແລະການຕອບສະຫນອງຂອງລະບົບ. ບົດຄວາມນີ້ອະທິບາຍເຖິງວິທີທີ່ sensor ຄວາມໄວເຮັດວຽກ, ໂຄງສ້າງ, ປະເພດ, ການນໍາໃຊ້, ອາການລົ້ມລະລາຍ ແລະ ວິທີການທົດລອງ.
ຄ1. ພາບລວມຂອງ Speed Sensor
ຄ2. ລັກສະນະເດັ່ນຂອງ Speed Sensors
ຄ3. ການກໍ່ສ້າງ Sensor ຄວາມໄວ
ຄ4. ການນໍາໃຊ້ Speed Sensors
ຄ5. ອາການຂອງເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມໄວ ແລະ ສາເຫດຂອງຄວາມລົ້ມເຫລວ
ຄ6. ປະເພດຂອງ Speed Sensors
ຄ7. ຈະທົດສອບຄວາມໄວໄດ້ແນວໃດ?
ຄ8. Speed Sensor vs Encoder vs Tachometer
ຄ9. ສະຫລຸບ
ຄ10. ຄໍາຖາມທີ່ຖາມເລື້ອຍໆ [FAQ]

ພາບລວມຂອງ Speed Sensor
ເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມໄວແມ່ນອຸປະກອນເອເລັກໂຕຣນິກທີ່ກວດສອບຄວາມໄວ (RPM) ຫຼືຄວາມໄວຂອງວັດຖຸທີ່ເຄື່ອນເຫນັງແລະປ່ຽນການເຄື່ອນເຫນັງນີ້ເປັນສັນຍານໄຟຟ້າ. ໃນລະບົບລົດ, ມັນໃຫ້ຂໍ້ມູນຄວາມໄວໃນເວລາຈິງແກ່ລະບົບຄວບຄຸມເຊັ່ນ Engine Control Unit (ECU), Powertrain Control Module (PCM), Anti-lock Brake System (ABS) ຫຼື Transmission Control Module (TCM). ສັນຍານ ນີ້ ອະນຸຍາດ ໃຫ້ ລະບົບ ເຫລົ່າ ນີ້ ປັບປຸງ ເວລາ, ການ ປ່ຽນ ແປງ, ການ ດຶງ ດູດ ແລະ ຄວາມ ຫມັ້ນຄົງ ສໍາລັບ ການ ດໍາເນີນ ງານ ຂອງ ລົດ ທີ່ ດີ ທີ່ ສຸດ.
ຕາມປົກກະຕິແລ້ວ sensor ຄວາມໄວເປັນອຸປະກອນທີ່ບໍ່ຕິດຕໍ່, ຫມາຍຄວາມວ່າມັນບໍ່ແຕະຕ້ອງສ່ວນທີ່ຫມູນວຽນ. ການ ອອກ ແບບ ນີ້ ປ້ອງ ກັນ ການ ເສື່ອມ ໂຊມ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ແລະ ຍາວ ນານ ຂອງ sensor ໃນ ສະພາບ ແວດ ລ້ອມ ທີ່ ຮ້າຍ ແຮງ ດັ່ງ ເຊັ່ນ ເຄື່ອງ ຈັກ, ການ ຂົນ ສົ່ງ ແລະ ສູນ ກາງ ລໍ້.
ລັກສະນະເດັ່ນຂອງ Speed Sensors
| ລັກສະນະ | ຄໍາອະທິບາຍ |
|---|---|
| ຂອບເຂດອຸນຫະພູມການດໍາເນີນງານທີ່ກວ້າງຂວາງ | ຕາມປົກກະຕິແລ້ວ -40°C ເຖິງ 125°C ຫຼືສູງກວ່າ; ອະນຸຍາດໃຫ້ sensor ເຮັດວຽກຢູ່ໃກ້ກັບເຄື່ອງຈັກ, ການສົ່ງ ແລະ ສູນລໍ້ |
| ຜະ ນຶກ | ປົກປ້ອງສ່ວນປະກອບພາຍໃນຈາກນໍ້າມັນ, ຂີ້ຝຸ່ນເບກ, ຄວາມຊຸ່ມເຢັນ, ຂີ້ຕົມ ແລະ ສິ່ງເປິະເປື້ອນຕາມຖະຫນົນ |
| ຄວາມອົດທົນຕໍ່ການສັ່ນສະເທືອນສູງ | ຖືກອອກແບບໃຫ້ເຮັດວຽກຢ່າງໄວ້ວາງໃຈໃນສະພາບແວດລ້ອມທີ່ມີການສັ່ນສະເທືອນສູງເຊັ່ນ block ເຄື່ອງຈັກ ແລະ ເຄື່ອງປະກອບຂອງລະບົບຂັບລົດ |
| ການປົກປ້ອງ EMI/RFI | ປ້ອງກັນການແຊກແຊງທາງເອເລັກໂຕຣນິກແລະວິທະຍຸຈາກໂຄ້ງໄຟ, alternators ແລະ ສາຍຮັດ |
| ເວລາຕອບສະຫນອງໄວ | ກວດສອບການປ່ຽນແປງຂອງຄວາມໄວຢ່າງວ່ອງໄວເພື່ອໃຫ້ຄໍາຕອບທີ່ຖືກຕ້ອງໃນເວລາຈິງສໍາລັບລະບົບຄວບຄຸມ |
| ການໃຊ້ພະລັງງານຕໍ່າ | ເຫມາະສົມສໍາລັບ ECU ຂອງລົດ ແລະ ລະບົບທີ່ໃຊ້ຖ່ານໄຟຟ້າຕໍ່າ |
ການກໍ່ສ້າງ Sensor ຄວາມໄວ
ເຖິງແມ່ນວ່າ sensor ຄວາມໄວເປັນສ່ວນປະກອບທີ່ນ້ອຍ, ແຕ່ໂຄງສ້າງພາຍໃນຂອງມັນຖືກອອກແບບເພື່ອໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າມີຄວາມທົນທານ, ຄວາມແນ່ນອນ ແລະ ສົ່ງສັນຍານທີ່ໄວ້ວາງໃຈໄດ້ໃນສະພາບແວດລ້ອມການດໍາເນີນງານທີ່ຮຸນແຮງເຊັ່ນ ບ່ອນເຄື່ອງຈັກ, ສູນລໍ້, ເຄື່ອງຈັກອຸດສະຫະກໍາ ແລະ ລະບົບເຄື່ອງຈັກ. ເຖິງແມ່ນວ່າການອອກແບບອາດແຕກຕ່າງກັນໄປຕາມປະເພດຂອງ sensor, sensor ຄວາມໄວແມ່ເຫຼັກສ່ວນຫຼາຍເຊັ່ນ Hall Effect ແລະ Variable Reluctance (VR) ມີສ່ວນປະກອບສໍາຄັນດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້:
• Sensor Housing: ຕາມປົກກະຕິແລ້ວຊັ້ນນອກຈະເຮັດຈາກຢາງອຸນຫະພູມສູງ, stainless steel ຫຼື aluminium. ມັນປົກປ້ອງເຄື່ອງເອເລັກໂຕຣນິກທີ່ຮູ້ສຶກໄວຈາກຂີ້ຝຸ່ນ, ນໍ້າມັນ, ເສດເຫຼືອທາງ, ຄວາມຊຸ່ມເຢັນ ແລະ ການສັ່ນສະເທືອນ. ໃນ ການ ນໍາ ໃຊ້ ລົດ, ເຮືອນ ສ່ວນ ຫລາຍ ຈະ ຖືກ ຜະ ນຶກ ຕາມ ມາດຕະຖານ ສະພາບ ແວດ ລ້ອມ IP67 ຫລື IP68 ເພື່ອ ປ້ອງ ກັນ ຄວາມ ຊຸ່ມ ເຢັນ.
• Magnet ຫຼື Soft Iron Core: Magnetic sensors ໃຊ້ແມ່ເຫຼັກຖາວອນ ຫຼື ແກນເຫຼັກອ່ອນ ferromagnetic ເພື່ອສ້າງທົ່ງແມ່ເຫຼັກອ້ອມຮອບພື້ນທີ່ຮູ້ສຶກ. ເມື່ອແຂ້ວເກຍຫຼືແຫວນສຽງຜ່ານໄປ, ມັນຈະລົບກວນທົ່ງແມ່ເຫຼັກ, ເຮັດໃຫ້ສາມາດກວດສອບຄວາມໄວໄດ້. Sensor Hall ໃຊ້ ແມ່ ເຫຼັກ ຖາວອນ, ໃນ ຂະນະ ທີ່ sensor VR ໃຊ້ ແກນ ເຫລັກ ອ່ອນ.
• Hall Integrated Circuit (IC) ຫຼື Sensing Coil: ນີ້ເປັນຫົວໃຈຂອງ sensor. ໃນ Hall Effect sensors, semiconductor IC ຈະກວດສອບການປ່ຽນແປງຂອງທົ່ງແມ່ເຫຼັກ ແລະ ສົ່ງອອກມາ. ໃນ sensor VR, ໂຄ້ງ ທອງ ແດງ ທີ່ ຕິດ ຢູ່ ອ້ອມ ແກນ ແມ່ ເຫຼັກ ຈະ ສ້າງ ສັນຍານ voltage ອີງ ຕາມ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຂອງ ແມ່ ເຫຼັກ.
• Signal Conditioning Circuit: ສັນຍານດິບຈາກສ່ວນປະກອບການຮູ້ສຶກມັກຈະອ່ອນແອຫຼືມີສຽງດັງເກີນໄປທີ່ຈະແປຄວາມຫມາຍໂດຍກົງໂດຍຫນ່ວຍຄວບຄຸມ. ຫມວດເອເລັກໂຕຣນິກທີ່ຢູ່ໃນເຮືອຈະຂະຫຍາຍ, ຕອງ ແລະ ປ່ຽນສັນຍານໃຫ້ເປັນຜົນອອກທີ່ໃຊ້ໄດ້, ຕາມປົກກະຕິແລ້ວຈະເປັນຄື້ນສີ່ຫຼ່ຽມສໍາລັບ Hall sensor ຫຼື output analog ທີ່ມີຮູບຮ່າງສໍາລັບ VR sensors. Sensor ບາງ ຢ່າງ ຍັງ ຮ່ວມ ດ້ວຍ ເຄື່ອງ ຄວບ ຄຸມ ແລະ ຫມວດ ຕອບ ຮັບ ການ ວິ ໄຈ.
• Connector Pins ຫຼື Terminals: ການຕິດຕໍ່ໄຟຟ້າເຫຼົ່ານີ້ສົ່ງສັນຍານຂອງ sensor ໄປຫາ Engine Control Unit (ECU), Transmission Control Module (TCM) ຫຼື ABS module. ຕາມ ປົກກະຕິ ແລ້ວ ເຄື່ອງ ຕິດ ຕໍ່ ຈະ ຖືກ ອອກ ແບບ ດ້ວຍ ຄິບ ລ໊ອກ ເພື່ອ ປ້ອງ ກັນ ການ ຂາດ ການ ຕິດ ຕໍ່ ໂດຍ ບັງ ເອີນ ແລະ ອາດ ຮ່ວມ ດ້ວຍ ການ ຕິດ ຕໍ່ ດ້ວຍ ຄໍາ ເພື່ອ ປັບປຸງ ການ ນໍາພາ ແລະ ການ ຕ້ານທານ ກັບ ການ ສໍ້ ໂກງ.
• Shielded Cable ຫຼື Wiring Harness: ສຽງດັງສູງຈາກລະບົບໄຟໄຫມ້, alternators ແລະ motors ສາມາດລົບກວນສັນຍານຂອງ sensor. ສາຍທີ່ປົກປ້ອງປ້ອງກັນການແຊກແຊງທາງເອເລັກໂຕຣນິກ (EMI) ແລະ ການແຊກແຊງທາງວິທະຍຸ (RFI), ເຮັດໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າການອ່ານຄວາມໄວຖືກຕ້ອງ, ໂດຍສະເພາະໃນ ABS ແລະ ໂປຣແກຣມຄວບຄຸມເຄື່ອງຈັກ.
• Mounting Hardware: Sensor ຕ້ອງ ຖືກ ຕິດຕັ້ງ ຢ່າງ ປອດ ໄພ ພ້ອມ ດ້ວຍ ການ ຈັດ ຕຽມ ທີ່ ຖືກຕ້ອງ ເພື່ອ ຮັກສາ ຊ່ອງ ວ່າງ ອາກາດ ທີ່ ຖືກຕ້ອງ ລະຫວ່າງ sensor ແລະ ເປົ້າ ຫມາຍ ທີ່ ຫມູນວຽນ. ການຈັດຕຽມການຕິດຕັ້ງອາດລວມເຖິງຮ່າງກາຍທີ່ມີເສັ້ນ, flange mounts, brackets, O-ring ຫຼື bolt holes. ການຕິດຕັ້ງເຄື່ອງຈັກທີ່ເຫມາະສົມຈະປ້ອງກັນຄວາມເສຍຫາຍຈາກການສັ່ນສະເທືອນແລະເຮັດໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າການດໍາເນີນງານທີ່ຫມັ້ນຄົງ.
ການນໍາໃຊ້ Speed Sensors
• ເຄື່ອງ sensor ຄວາມ ໄວ ຂອງ ອຸດສະຫະ ກໍາ ລົດ ແມ່ນ ພົບ ເຫັນ ຢູ່ ໃນ ເກືອບ ທຸກ ລະບົບ ຂອງ ລົດ. ເຂົາ ເຈົ້າ ວັດ ແທກ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ລໍ້ ສໍາລັບ ABS ແລະ ການ ຄວບ ຄຸມ ການ ດຶງ ດູດ, ເບິ່ງ ຄວາມ ໄວ ຂອງ crankshaft ແລະ camshaft ສໍາລັບ ເວລາ ທີ່ ຖືກ ໄຟ ໄຫມ້, ຄວບ ຄຸມ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ການ ສົ່ງ ແລະ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ການ ສົ່ງ ລໍາດັບ ສໍາລັບ ການ ປ່ຽນ ເກຍ, ແລະ ສົ່ງ ຂໍ້ ມູນ ໄປ ຫາ ເຄື່ອງ ແທກ ຄວາມ ໄວ ແລະ ລະບົບ ຄວບ ຄຸມ ຄວາມ ຫມັ້ນຄົງ. ຖ້າ ປາດ ສະ ຈາກ sensor ຄວາມ ໄວ, ການ ຄວບ ຄຸມ ເຄື່ອງ ຈັກ ແລະ ຄວາມ ປອດ ໄພ ໃນ ສະ ໄຫມ ໃຫມ່ ຈະ ບໍ່ ທໍາ ງານ.
• ໂປຣແກຣມອາວະກາດ, sensor ຄວາມໄວຖືກໃຊ້ສໍາລັບການກວດສອບຢ່າງຖືກຕ້ອງໃນສະພາບການດໍາເນີນງານທີ່ຮຸນແຮງ. ເຂົາ ເຈົ້າ ຕິດ ຕາມ RPM ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ jet, ຕິດ ຕາມ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ໃນ ຍົນເຮລິຄອບເຕີ, ແລະ ໃຫ້ ຄໍາ ຕອບ ທີ່ ສໍາ ຄັນ ສໍາ ລັບ ເຄື່ອງ ຄວບ ຄຸມ ການ ຂັບ ຍົນ. ເຄື່ອງ sensor ເຫລົ່າ ນີ້ ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ລະບົບ ພະລັງ ທີ່ ປອດ ໄພ ແລະ ຊ່ວຍ ປ້ອງ ກັນ ຄວາມ ເສຍ ຫາຍ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ໃນ ລະຫວ່າງ ການ ບິນ.
• ອັດຕະໂນມັດທາງອຸດສະຫະກໍາ, sensor ຄວາມໄວຖືກໃຊ້ສໍາລັບການຕອບສະຫນອງຂອງເຄື່ອງຈັກໃນ Variable Frequency Drives (VFDs), ການຕິດຕາມຄວາມໄວຂອງຂົນສົ່ງ ແລະ ລະບົບ encoder ສໍາລັບການວັດແທກຕໍາແຫນ່ງ ແລະ ການຫມູນວຽນ. ເຂົາເຈົ້າສະຫນັບສະຫນູນການຄວບຄຸມທີ່ຖືກຕ້ອງໃນສາຍການຜະລິດອັດຕະໂນມັດ, pumps, compressors ແລະ ເຄື່ອງຈັກ CNC.
• Robotics, sensor ຄວາມໄວອະນຸຍາດໃຫ້ຫຸ່ນຍົນເຄື່ອນເຫນັງດ້ວຍຄວາມແນ່ນອນ ແລະ ຫມັ້ນຄົງ. ມັນໃຫ້ການຕອບສະຫນອງການເຄື່ອນໄຫວສໍາລັບ servo motors, ຄວບຄຸມຕໍາແຫນ່ງຂອງແຂນຫຸ່ນຍົນ ແລະ ສາມາດວັດແທກຄວາມໄວຂອງລໍ້ໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງໃນຫຸ່ນຍົນທີ່ເຄື່ອນໄຫວ. Encoders ແລະ Hall Effect speed sensors ມັກໃຊ້ໃນວົງຈອນຄວບຄຸມການເຄື່ອນໄຫວຂອງຫຸ່ນຍົນ.
• ອຸດສາຫະກໍາທາງທະເລ, sensor ຄວາມໄວຕິດຕາມການຫມູນວຽນຂອງເຂັມໃບພັດ, RPM ຂອງເຄື່ອງຈັກ ແລະ ຄວາມໄວຂອງເຄື່ອງຈັກໃນເຮືອ, ເຮືອ ແລະ ເຄື່ອງຈັກທາງທະເລ. ມັນ ເປັນ ພາກສ່ວນ ຫນຶ່ງ ຂອງ ລະບົບ ການ ເດີນ ເຮືອ ແລະ ໃຫ້ ແນ່ ໃຈ ວ່າ ພະລັງ ແລະ ປະສິດທິພາບ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ໃນ ລະຫວ່າງ ການ ດໍາ ເນີນ ງານ ໃນ ທະ ເລ.
• ການກໍ່ສ້າງ ແລະ ເຄື່ອງຈັກຫນັກ, sensor ຄວາມໄວຖືກໃຊ້ເພື່ອຄວບຄຸມລະບົບຂັບໄຮໂດຣລິກ, ກວດເບິ່ງການເຄື່ອນໄຫວຂອງລໍ້ ຫຼື ເສັ້ນທາງໃນລົດຂຸດຄົ້ນ ແລະ ຂຸດຄົ້ນ, ຄວບຄຸມຄວາມໄວຂອງ winch ແລະ crane, ແລະ ປັບປຸງຄວາມຫມັ້ນຄົງ ແລະ ຄວາມປອດໄພໃນລະຫວ່າງການຍົກຂອງຫນັກ.
• ລະບົບທາງລົດໄຟ ແລະ ທະຫານ, sensor ຄວາມໄວວັດແທກຄວາມໄວຂອງເຄື່ອງຈັກດຶງໃນລົດຈັກ, ລະບົບເບກປະສານກັນ ແລະ ຕິດຕາມການຫມູນວຽນຂອງລະບົບຂັບລົດໃນລົດປ້ອງກັນ. ມັນ ຍັງ ຖືກ ໃຊ້ ໃນ ລະບົບ ຄວບ ຄຸມ ການ ຫມູນ ວຽນ ຂອງ ປືນ ແລະ ລະບົບ ນໍາພາ missile ບ່ອນ ທີ່ ການ ວັດ ແທກ ການ ເຄື່ອນ ໄຫວ ທີ່ ຖືກຕ້ອງ ເປັນ ສິ່ງ ສໍາຄັນ.
• ການນໍາໃຊ້ພະລັງງານທົດແທນ, sensor ຄວາມໄວເປັນສິ່ງສໍາຄັນໃນເຄື່ອງຈັກລົມ ແລະ ເຄື່ອງຈັກໄຟຟ້ານໍ້າ. ເຂົາເຈົ້າກວດເບິ່ງຄວາມໄວຂອງເຂັມ, ຄວບຄຸມກົນໄກການໂຍນຂອງໃບ, ແລະ ປ້ອງກັນສະພາບຄວາມໄວເກີນໄປເພື່ອປົກປ້ອງອຸປະກອນ ແລະ ປະສິດທິພາບການຜະລິດພະລັງງານ.
ອາການ ຂອງ Sensor ຄວາມ ໄວ ແລະ ສາ ເຫດ ຂອງ ຄວາມ ລົ້ມ ເຫລວ
ບັນຫາ sensor ຄວາມ ໄວ ສາມາດ ກະທົບກະ ເທືອ ນຕໍ່ ປະສິດທິພາບ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ, ການ ຂົນ ສົ່ງ, ການ ຢຽບ ເບກ ABS ແລະ ລະບົບ ຄວບ ຄຸມ ການ ດຶງ ດູດ. ຄວາມລົ້ມເຫລວຕາມປົກກະຕິແລ້ວເກີດຈາກຄວາມເສຍຫາຍຂອງ sensor, ບັນຫາສາຍໄຟຟ້າ ຫຼືການແຊກແຊງແມ່ເຫຼັກ. ທາງລຸ່ມນີ້ແມ່ນອາການທີ່ທໍາມະດາທີ່ສຸດແລະສາເຫດທີ່ເປັນໄປໄດ້:
| ອາການ | ສາເຫດທີ່ເປັນໄປໄດ້ |
|---|---|
| ເຄື່ອງແທກຄວາມໄວທີ່ບໍ່ຫມັ້ນຄົງ ຫຼື ຕາຍ | ສັນຍານຂອງเซ็นเซอร์ອ່ອນແອ ຫຼື ບໍ່ມີເລີຍ ເນື່ອງຈາກເສດເຫຼືອໂລຫະຢູ່ປາຍຂອງเซ็นเซอร์ແມ່ເຫຼັກ ຫຼື ແຫວນສຽງທີ່ເສຍຫາຍ |
| ABS, TCS ຫຼື Check Engine ເປີດ | Sensor ຄວາມໄວຂອງລໍ້ຜິດ, ຄວາມເສຍຫາຍຂອງສາຍໄຟຟ້າ ຫຼື ການເຊື່ອມຕໍ່ທີ່ເສື່ອມເສຍ |
| ການ ປ່ຽນ ເກຍ ທີ່ ຮຸນ ແຮງ ຫລື ຊັກ ຊ້າ | Sensor ຄວາມໄວໃນການສົ່ງ (input/output) ຫຼື ຊ່ອງຫວ່າງອາກາດບໍ່ຖືກຕ້ອງ |
| ການເປີດ Limp mode | ECU ບໍ່ ໄດ້ ຮັບ ສັນຍານ ຄວາມ ໄວ ທີ່ ຖືກຕ້ອງ, ສ່ວນ ຫລາຍ ແລ້ວ ແມ່ນ ຍ້ອນ ຄວາມ ຜິດ ພາດ ຂອງ ຫມວດ sensor |
| ບໍ່ ໃຊ້ ເຄື່ອງ ຈັກ, ເຄື່ອງ ຈັກ ບໍ່ ໄຫມ້, ຫລື ຢຸດ | Failed crankshaft / camshaft speed sensor ຫຼື sensor electronics ທີ່ເສຍຫາຍຈາກຄວາມຮ້ອນ |
| Cruise control ບໍ່ເຮັດວຽກ | ການສູນເສຍສັນຍານຄວາມໄວຂອງຍານພາຫະນະເນື່ອງຈາກການລົ້ມລະລາຍຂອງອຸປະກອນ |
| ການ ສູນ ເສຍ ABS ຫລື ການ ຄວບ ຄຸມ ການ ດຶງ ດູດ | Wheel speed sensor failure or damaged reluctor (tone) ring |
| ສັນຍານບໍ່ຕໍ່ເນື່ອງ ຫຼື ອ່ອນແອ | ການເຊື່ອມຕໍ່ຫຼຸດ, ຄວາມອ່ອນເພຍຂອງສາຍໄຟຟ້າ ຫຼື ການບຸກລຸກຂອງນໍ້າ |
ປະເພດຂອງ Speed Sensors
Sensor ຄວາມໄວດໍາເນີນການໂດຍໃຊ້ຫຼັກການການຮູ້ສຶກທີ່ແຕກຕ່າງກັນໂດຍອີງຕາມຂໍ້ຮຽກຮ້ອງຄວາມຖືກຕ້ອງ, ສະພາບແວດລ້ອມ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຂອງລະບົບຄວບຄຸມ. ປະເພດຫຼັກລວມມີ:
Hall Effect Speed Sensors

Hall Effect sensors ສັງເກດເຫັນການປ່ຽນແປງຂອງທົ່ງແມ່ເຫຼັກຈາກເກຍຫມູນຫຼືແຫວນສຽງ. ມັນ ຜະລິດ pulse digital ແລະ ທໍາ ງານ ໄດ້ ດີ ໃນ ຄວາມ ໄວ ຕ່ໍາ, ເຮັດ ໃຫ້ ມັນ ເຫມາະ ສົມ ສໍາລັບ ABS, crankshaft ແລະ camshaft sensing.
Sensor ທີ່ບໍ່ເຕັມໃຈປ່ຽນແປງ (VR)

VR sensor ສ້າງ ສັນຍານ AC voltage ອີງ ຕາມ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຂອງ ແມ່ ເຫຼັກ. ມັນ ງ່າຍ, ແຂງ ແກ່ນ ແລະ ເຫມາະ ສົມ ສໍາລັບ ການ ວັດ ແທກ ຄວາມ ໄວ ໃນ ເຄື່ອງ ຈັກ ແລະ ອຸປະກອນ ອຸດສະຫະ ກໍາ.
Sensor Magnetoresistive (MR)

sensor ເຫລົ່າ ນີ້ ຈະ ພົບ ເຫັນ ຄວາມ ແຕກ ຕ່າງ ຂອງ ທົ່ງ ແມ່ ເຫຼັກ ນ້ອຍໆ ດ້ວຍ ຄວາມ ຮູ້ ສຶກ ໄວ ແລະ ຄວາມ ແນ່ ນອນ. ມັນຖືກໃຊ້ໃນຫຸ່ນຍົນແລະການຄວບຄຸມການເຄື່ອນໄຫວທີ່ຖືກຕ້ອງ.
ເຄື່ອງເຂົ້າລະຫັດຄວາມໄວຂອງສາຍຕາ

ໂດຍໃຊ້ແຫຼ່ງແສງສະຫວ່າງ ແລະ photodetector, optical encoders ໃຫ້ຜົນຜະລິດ pulse digital ທີ່ມີຄວາມລະອຽດສູງສໍາລັບເຄື່ອງຈັກ CNC, servo motor ແລະ ອຸປະກອນອັດຕະໂນມັດ.
ເຄື່ອງ Sensor ຄວາມ ໄວ ຂອງ Capacitive

ສິ່ງ ເຫລົ່າ ນີ້ ຈະ ພົບ ເຫັນ ການ ປ່ຽນ ແປງ ຂອງ capacitance ລະຫວ່າງ ເປົ້າ ຫມາຍ ທີ່ ຢຸດ ແລະ ຫມູນວຽນ. ມັນເຫມາະສົມສໍາລັບອຸດສະຫະກໍາທີ່ມີຄວາມໄວຕໍ່າເຊິ່ງບໍ່ເຫມາະສົມກັບເຄື່ອງສັງເກດແມ່ເຫຼັກ.
Eddy Current Sensors

ໂດຍໃຊ້ກະແສໄຟຟ້າທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນເປົ້າທີ່ເປັນໂລຫະ, ສິ່ງເຫຼົ່ານີ້ໃຫ້ການກວດສອບທີ່ບໍ່ຕິດຕໍ່ໃນເຄື່ອງຈັກ, ເຄື່ອງປັ່ນແລະເຄື່ອງຈັກຫນັກ.
ຈະທົດສອບຄວາມໄວໄດ້ແນວໃດ?
ຂັ້ນຕອນການທົດສອບຈະແຕກຕ່າງກັນໄປຕາມປະເພດຂອງ sensor ຄວາມໄວ, Hall Effect (digital) ຫຼື Variable Reluctance (analog). ກ່ອນການທົດສອບ, ໃຫ້ກວດເບິ່ງ sensor, ສາຍຮັດສາຍ, ແລະ ແຫວນສຽງດ້ວຍຕາເພື່ອຫາຄວາມເສຍຫາຍທາງຮ່າງກາຍ, ການເຊື່ອມຕໍ່ທີ່ຫລຸດອອກ, ຫຼືເສດເຫຼືອຂອງໂລຫະ. ອ້າງເຖິງລາຍລະອຽດຂອງຜູ້ຜະລິດສະເຫມີສໍາລັບລະດັບแรงดันไฟฟ้าທີ່ຖືກຕ້ອງແລະຄ່າຄວາມຕ້ານທານ.
ການ ທົດ ສອບ Hall Effect Speed Sensor (3-wire)
Hall sensor ມັກໃຊ້ໃນ ABS, camshaft ແລະ crankshaft. ມັນຜະລິດສັນຍານຈຸນລະຊີບ (0-5V ຫຼື 0-12V) ຂຶ້ນກັບການອອກແບບຂອງລະບົບ.
ສີຂອງເຊືອກຕາມປົກກະຕິ:
• ສີແດງ (ຫຼືສີເຫລືອງ) – ອຸປະກອນໄຟຟ້າຈາກ ECU (ຕາມປົກກະຕິແລ້ວ 5V ຫຼືບາງເທື່ອ 12V)
• Black (ຫຼື brown) – ພື້ນ
• ສາຍ ສັນຍານ – Output to ECU
ຂັ້ນຕອນການທົດສອບ:
(1) ກວດສອບການສະຫນອງໄຟຟ້າ: ຕັ້ງ multimeter ເປັນ DC volts. ກວດສອບສາຍໄຟຟ້າແລະສາຍພື້ນດິນໂດຍເປີດໄຟ. ການອ່ານທີ່ຄາດຫມາຍ: ~5V ຈາກ ECU (ຫຼື 12V ສໍາລັບບາງຊະນິດ).
(2) ກວດເບິ່ງພື້ນດິນຂອງเซ็นเซอร์: ວັດແທກການຫລຸດລົງຂອງแรงดันລະຫວ່າງພື້ນດິນຂອງเซ็นเซอร์ແລະขั้วລົບຂອງຫມໍ້. ການອ່ານຄວນໃກ້ຊິດກັບ 0V. ການ ອ່ານ ສູງ ບົ່ງ ບອກ ເຖິງ ພື້ນ ດິນ ທີ່ ບໍ່ ດີ.
(3) ທົດສອບສັນຍານອອກ: ກວດສອບສາຍສັນຍານຄືນໃນຂະນະທີ່ຫມູນລໍ້ຫຼືເກຍເປົ້າ. ຜົນຜະລິດທີ່ຄາດຫມາຍ: ການເຄື່ອນໄຫວຢ່າງວ່ອງໄວລະຫວ່າງ 0V ແລະ 5V (ຫຼື 12V). ບໍ່ມີ pulse ບົ່ງບອກວ່າ sensor ເສຍ, ສາຍຂາດ, ຫຼືຊ່ອງຫວ່າງອາກາດບໍ່ຖືກຕ້ອງ.
ການທົດສອບເຄື່ອງ Sensor Variable Reluctance (VR) (2-wire)
VR sensor ເປັນ sensor passive ທີ່ ໃຊ້ ໃນ ລະບົບ ABS ທີ່ ເກົ່າ ແກ່ ແລະ ໂປຣເເກຣມ RPM ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ. ມັນຜະລິດສັນຍານໄຟຟ້າ AC ທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນຕາມຄວາມໄວ.
• ການຕັ້ງສາຍ: ສາຍ sensor ສອງສາຍ (ບໍ່ມີໄຟຟ້າພາຍນອກ)
ຂັ້ນຕອນການທົດສອບ:
(1) ວັດແທກຄວາມຕ້ານທານ: ປິດໄຟໄຫມ້ແລະປິດ sensor. ວັດ ແທກ ຄວາມ ຕ້ານ ທານ ຜ່ານ ສອງ ເຂັມ ຂອງ sensor. ການອ່ານຕາມປົກກະຕິ: 200–1500 ohms (ແຕກຕ່າງກັນຕາມການອອກແບບ). ຄວາມຕ້ານທານທີ່ບໍ່ມີຂອບເຂດບົ່ງບອກເຖິງຫມວດເປີດ.
(2) ກວດເບິ່ງ AC voltage output: ຕັ້ງ multimeter ເປັນ AC voltage. ຕິດ ຕໍ່ sensor ແລະ back-probe ໃນ ຂະນະ ທີ່ ປິ່ນ ເກຍ. ການອ່ານທີ່ຄາດຫມາຍ: 0.2V ເຖິງ 2V AC ທີ່ຄວາມໄວຕໍ່າ, ເພີ່ມຂຶ້ນຕາມຄວາມໄວຂອງການຫມູນວຽນ.
(3) ກວດເບິ່ງຄວາມຕໍ່ເນື່ອງຂອງ ECU: ກວດເບິ່ງສາຍໄຟສໍາລັບການສັ້ນລົງພື້ນດິນ ຫຼື ການເຊື່ອມຕໍ່ທີ່ຂາດ.
Speed Sensor vs Encoder vs Tachometer
| ລັກສະນະ | Sensor ຄວາມໄວ | Encoder | Tachometer |
|---|---|---|---|
| ການວັດແທກ | ວັດແທກຄວາມໄວເທົ່ານັ້ນ (linear ຫຼື rotational) | ວັດແທກຄວາມໄວ, ຕໍາແຫນ່ງ ແລະ ທິດທາງການຫມູນວຽນ | ວັດແທກຄວາມໄວຂອງການຫມູນວຽນ (RPM) |
| ປະເພດຜົນອອກ | Digital (pulse) ຫຼື analog (voltage) | ຜົນຜະລິດ quadrature pulse (A/B) + index (Z) ສໍາລັບການອ້າງອີງ | Analog needle display ຫຼື digital RPM output |
| ຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງສັນຍານ | ປານກາງ—ພຽງພໍສໍາລັບລະບົບຄວບຄຸມ | ຄວາມແຈ່ມແຈ້ງຂອງມຸມທີ່ແນ່ນອນ | ປານກາງ—ດີສໍາລັບການຕິດຕາມ RPM ຂັ້ນພື້ນຖານ |
| ການແກ້ໄຂ | ຈໍານວນເລືອດຕ່ໍາເຖິງປານກາງ | ຄວາມລະອຽດສູງຫຼາຍຂຶ້ນກັບຈໍານວນຕໍ່ການປະຕິວັດ (CPR) | ຄວາມລະອຽດຕໍ່າ, ຕາມປົກກະຕິແລ້ວການອ່ານ RPM ດຽວ |
| ການກວດສອບທິດທາງ | ຕາມປົກກະຕິແລ້ວບໍ່ສະຫນັບສະຫນູນ | ແມ່ນ (ຜ່ານ ຄວາມ ແຕກ ຕ່າງ ລະ ຫວ່າງ A / B) | ບໍ່ |
| ຄໍາຄິດເຫັນຕໍາແຫນ່ງ | ບໍ່ | ແມ່ນ (absolute or incremental) | ບໍ່ |
| ປະເພດການຕິດຕໍ່ | ບໍ່ຕິດຕໍ່ກັນ (ແມ່ເຫຼັກ ຫຼື ສາຍຕາ) | Contact (ເຄື່ອງຈັກ) ຫຼື ບໍ່ຕິດຕໍ່ (optical/magnetic) | ເຄື່ອງຈັກ ຫຼື ເອເລັກໂຕຣນິກ |
| ເວລາຕອບສະຫນອງ | ໄວສໍາລັບການຄວບຄຸມການເຄື່ອນໄຫວ | ໄວ ແລະ ແນ່ນອນ | ພໍ ສົມ ຄວນ |
| ຄວາມທົນທານ | ຫມັ້ນຄົງສໍາລັບສະພາບແວດລ້ອມທີ່ຮຸນແຮງ | ຮູ້ສຶກໄວຕໍ່ຂີ້ຝຸ່ນ, ນໍ້າມັນ, ການສັ່ນສະເທືອນ (ປະເພດສາຍຕາ) | ເຄື່ອງ ຈັກ ເກົ່າ ແກ່; ປະເພດ digital ຍືນ ຍົງ |
| ຄວາມຕ້ອງການພະລັງງານ | ຕ່ໍາ | ຕ່ໍາເຖິງປານກາງ (ຂຶ້ນກັບຊະນິດ) | ຕ່ໍາ |
| ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ | ຕ່ໍາເຖິງປານກາງ | ປານກາງເຖິງສູງ | ຕ່ໍາເຖິງປານກາງ |
| ເຕັກໂນໂລຊີທົ່ວໄປທີ່ໃຊ້ | Hall Effect, VR (magnetic), optical | ສີ່ຫລ່ຽມທາງສາຍຕາ ຫຼື ແມ່ເຫຼັກ | ແມ່ເຫຼັກ, ສາຍຕາ, ເຄື່ອງຈັກ |
| ໂປຣແກຣມທົ່ວໄປ | ABS ລົດ, ຄວາມໄວໃນການສົ່ງ, ເຄື່ອງຈັກອຸດສະຫະກໍາ | ຫຸ່ນຍົນ, ເຄື່ອງຈັກ CNC, servo motors, ອັດຕະໂນມັດ | ເຄື່ອງຈັກ, ເຄື່ອງຈັກ, ອຸປະກອນເຄື່ອງຈັກ RPM Monitoring |
ການສະຫລຸບ
Sensor ຄວາມໄວຊ່ວຍໃນປະສິດທິພາບຂອງລົດ, ລະບົບຄວາມປອດໄພ ແລະ ອັດຕະໂນມັດທາງອຸດສະຫະກໍາ. ການເຂົ້າໃຈການດໍາເນີນງານ, ລັກສະນະ ແລະ ສັນຍະລັກຄວາມຫຼົມແຫຼວຂອງມັນຊ່ວຍໃນການວິນິໄສທີ່ຖືກຕ້ອງແລະປະສິດທິພາບຂອງລະບົບທີ່ໄວ້ໃຈໄດ້. ບໍ່ ວ່າ ຈະ ເປັນ sensor Hall Effect ໃນ ລົດ ຫລື encoder ໃນ ອຸດສະຫະ ກໍາ robotics, sensor ຄວາມ ໄວ ຈະ ໃຫ້ ການ ຕອບ ຮັບ ທີ່ ຈໍາເປັນ ສໍາລັບ ການ ເຄື່ອນ ໄຫວ ທີ່ ສະດວກ ແລະ ຄວບ ຄຸມ. ການກວດສອບເປັນປະຈໍາແລະການທົດສອບທີ່ເຫມາະສົມສາມາດຍືດອາຍຸການຮັບໃຊ້ແລະປ້ອງກັນຄວາມເສຍຫາຍຂອງລະບົບທີ່ມີລາຄາແພງ.
ຄໍາຖາມທີ່ຖາມເລື້ອຍໆ [FAQ]
ຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມໄວຂອງລໍ້ລົດ ແລະ ເຄື່ອງຮູ້ສຶກຄວາມໄວຂອງລົດ (VSS) ແມ່ນຫຍັງ?
Sensor ຄວາມ ໄວ ຂອງ ລໍ້ ຈະ ວັດ ແທກ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ລໍ້ ແຕ່ ລະ ລໍ້ ສໍາລັບ ABS ແລະ ການ ຄວບ ຄຸມ ການ ດຶງ ດູດ, ໃນ ຂະນະ ທີ່ sensor ຄວາມ ໄວ ຂອງ ລົດ (VSS) ວັດ ແທກ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ການ ສົ່ງ ລໍາດັບ ເພື່ອ ຄິດ ໄລ່ ຄວາມ ໄວ ຂອງ ລົດ ສໍາລັບ ECU ແລະ ເຄື່ອງ ແທກ ຄວາມ ໄວ.
Sensor ຄວາມໄວທີ່ບໍ່ດີສາມາດສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ການໃຊ້ປະໂຫຍດນໍ້າມັນໄດ້ບໍ?
ແມ່ນແລ້ວ. ຖ້າ ECU ໄດ້ ຮັບ ຂໍ້ ມູນ ຄວາມ ໄວ ທີ່ ບໍ່ ຖືກຕ້ອງ, ມັນ ອາດ ຈະ ປ່ຽນ ແປງ ແບບ ແຜນ ຂອງ ການ ສັ່ນ ນ້ໍາ ມັນ ແລະ ປ່ຽນ ແປງ ຢ່າງ ບໍ່ ມີ ປະ ສິດ ທິ ພາບ, ເຮັດ ໃຫ້ ການ ໃຊ້ ນ້ໍາ ມັນ ບໍ່ ດີ ແລະ ນ້ໍາ ຫນັກ ຂອງ ເຄື່ອງ ຈັກ ສູງ ຂຶ້ນ.
ຕາມປົກກະຕິແລ້ວ sensor ຄວາມໄວຈະໃຊ້ໄດ້ດົນປານໃດ?
ເຄື່ອງ sensor ຄວາມ ໄວ ຂອງ OEM ສ່ວນ ຫລາຍ ໃຊ້ ເວລາ 80,000-150,000 ກິ ໂລ ແມັດ ພາຍ ໃຕ້ ເງື່ອນ ໄຂ ທໍາ ມະ ດາ, ແຕ່ ອາຍຸ ອາດ ສັ້ນ ລົງ ໂດຍ ການ ປະ ເຊີນ ກັບ ເສດ ດິນຈີ່, ຄວາມ ຮ້ອນ, ຄວາມ ສັ່ນ ສະ ເທືອນ ຫລື ສາຍ ໄຟ ທີ່ ເສື່ອມ ໂຊມ.
ຂ້ອຍສາມາດທໍາຄວາມສະອາດ sensor ຄວາມໄວແທນທີ່ຈະປ່ຽນໄດ້ບໍ?
ແມ່ນແລ້ວ sensor ຄວາມໄວຂອງແມ່ເຫຼັກສາມາດທໍາຄວາມສະອາດໄດ້ຖ້າຂີ້ເຫຍື້ອຫຼືຂີ້ເຫຍື້ອມີຜົນກະທົບຕໍ່ສັນຍານ. ຖອດ sensor ອອກຢ່າງລະມັດລະວັງ ແລະ ທໍາຄວາມສະອາດປາຍໂດຍໃຊ້ຢາລ້າງເບກ ຫຼື ຜ້າອ່ອນໆ, ຫຼີກລ່ຽງການທໍາລາຍສາຍໄຟ.
ການຂັບລົດດ້ວຍเซ็นเซอร์ຄວາມໄວທີ່ຜິດພາດປອດໄພບໍ?
ມັນ ບໍ່ ໄດ້ ຖືກ ແນະນໍາ. sensor ຄວາມໄວທີ່ບໍ່ດີອາດເຮັດໃຫ້ສູນເສຍ ABS, ການຄວບຄຸມການດຶງດູດ, ການປ່ຽນແປງທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ຫຼືພະລັງເຄື່ອງຈັກຈໍາກັດ (limp mode), ເພີ່ມຄວາມສ່ຽງຕໍ່ການເກີດອຸບັດຕິເຫດ.